قیمت درخت کریسمس و لوازم جانبی آن در ایران چقدر است؟

بزودی جشن کریسمس شروع خواهد شد. مردم سراسر جهان در حال تدارک برگزاری مراسم‌های گوناگون این عید هستند. یکی از آداب و رسوم کریسمس، تزیین کردن خانه با درخت کاج و لوازم تزیینی است. اما در ایران قیمت درخت کریسمس چقدر است؟

قیمت درخت کریسمس و لوازم جانبی آن در ایران چقدر است؟

قیمت درخت کریسمس در ایران چقدر است؟

بیشتر کشورهای جهان به خصوص در اروپا و آمریکا خود را برای جشن کریسمس آماده می‌کنند. مردم برنامه‌ریزی می‌کنند تا بهترین تعطیلات پایان سال را با خانواده‌های خود سپری کنند. همچنین، آنها خانه خود را با درخت کاج تزیین می‌کنند تا آداب این عید را ادا شود.

چند سالی است که مردم ایران هم به کریسمس علاقه نشان داده‌اند. به طوری که فروشگاه‌ها لوازم مخصوص کریسمس و کاج‌های مختلفی را برای فروش گذاشته‌اند. خیابان میرزای شیرازی در تهران، یکی از مهم‌ترین مناطقی است که لوازم جانبی و درخت کریسمس را برای ارامنه فراهم می‌کند.

قیمت درخت کریسمس اواخر ماه آذر، در برخی مناطق ایران حال و هوایی کریسمسی به خود می‌گیرد

قیمت درخت کریسمس و لوازم جانبی

درخت‌های کاج موجود در ایران معمولا مصنوعی هستند. این درخت‌ها اندازه‌های مختلفی دارند که مردم بر اساس فضای خانه خود، آنها را خریداری می‌کنند. درخت کاج از اندازه ۵۰ سانتی‌متر تا ۲۱۰ سانتی‌متر در بازار ایران موجود است.

قیمت درخت کریسمس بستگی به اندازه و جنس آن دارد. اما قیمت‌ها از مبلغ ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. درخت‌های بزرگ تا قیمت ۸ میلیون تومان موجود هستند که می‌توان آنها را برای تزیین خریداری کرد. قیمت درخت کریسمس با تزیینات مخصوص هم از قیمت ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. این نوع درخت‌ها، با لوازمی مثل گوی تزیینی، برف، آویز و ستاره طلایی تزیین شده‌اند.

لوازم جانبی کریسمس نسبت به درخت کاج ارزان‌تر است. این لوازم از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال، گوی‌های شیشه‌ای طرح کریسمس که برای دکور مناسب هستند، با قیمت ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

قیمت درخت کریسمس مردم ایران به لوازم تزیینی کریسمس علاقه دارند

آویزهای تزیینی، عروسک بابانوئل، عروسک گوزن، دستکش و جوراب قرمز و کلاه کریسمس از قیمت ۳۰ هزار تومان شروع شده و تا ۱ میلیون تومان به فروش می‌رسند. جالب است بدانید، در ایران لباس و ریش بابانوئل هم در دسترس قرار دارد.

لباس‌های مخصوص کریسمس بسته به اندازه، از قیمت ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان برای فروش قرار گرفته‌اند. معمولا فروشندگان لباس‌های مخصوص کودکان را به فروش می‌رسانند. والدین علاقه دارند از فرزندشان با لباس کریسمس عکاسی کنند. بنابراین، فروشندگان لباس‌های کودکانه بیشتری را موجود می‌کنند.

گفتنی است، تمامی قیمت‌های ذکر شده به صورت میانگین اعلام شده است. قیمت درخت کریسمس و لوازم جانبی آن بر اساس نرخ قیمتی بازار تهران و فروشگاه‌های آنلاین محاسبه شده است. بنابراین، ممکن است کاربران لوازم مورد نظر کریسمسی خود را با قیمت متفاوتی خریداری کنند.

نظر شما درباره قیمت درخت کریسمس چیست؟ آیا تا به حال خانه خود را تزییین کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر