زمان شروع مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری چه تاریخی است؟

با توجه به آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، مدارس و دانشگاه‌ها شرایط متفاوتی نسبت به سال گذشته دارند. بسیاری کنجکاوند مراکز آموزش در چه تاریخی به صورت حضوری برگزار خواهد شد؟

زمان شروع مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری چه تاریخی است؟

زمان شروع مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری

سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ روز ۳ مهر شروع شد. به دلیل شرایط پاندمی کرونا، کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. روند واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان از مرداد ماه آغاز شد. با توجه به بهبود شرایط واکسیناسیون کشور و دریافت دوز اول واکسن کرونا برای محصلین،‌ آموزش و پرورش تاریخ برگزاری حضوری کلاس‌ها را اعلام کرد.

علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، درباره بازگشایی مدارس به صورت حضوری بیان کرد: «همه مدارس بالای ۳۰۰ نفر جمعیت دانش‌آموزی در گام بعدی بازگشایی که از نیمه دوم آبان آغاز می‌شود، به تدریج حضوری خواهند شد و در این شرایط نظارت بیرونی هر دو هفته یکبار از طریق وزارت بهداشت انجام می‌شود.

از شروطی که برای توسعه بازگشایی در نظر گرفته شده است، می‌توان به موضوع واکسیناسیون اشاره داشت. از ابتدا چارچوب کاری ما با سرعت گرفتن واکسیناسیون در جامعه شکل گرفت. بنابراین، نگرانی که بابت انتقال بیماری کرونا به کودکان و نوجوانان داریم، تا حدی رفع می‌شود.»

برای حضور دانشجویان در دانشگاه، شرایط کمی متفاوت است. به طوری که، روند برگزاری کلاس‌ها به صورت ترکیبی حضوری و مجازی در نظر گرفته شده است. ابوالفضل میرباقری فرد، معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شرایط برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها گفت: «آموزش‌ دانشجویان امسال به صورت ترکیبی اعم از حضوری و مجازی با ارجحیت آموزش‌های حضوری است.

در دستورالعمل ابلاغی وزیر بهداشت، به تمام دانشگاه‌ها جزییات نحوه حضور دانشجویان و تدریس اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی ذکر شده است و تقریبا ابهامی در این زمینه وجود ندارد.

در این ابلاغیه نحوه فعالیت دانشجویان جدید در رشته‌های علوم پزشکی که در چند هفته آینده آغاز می‌شود، اعلام شده است که امیدواریم با شتاب روند واکسیناسیون، دانشجویان با آموزش‌های حضوری و مجازی دوره‌های خود را طی کنند.»

انتظار می‌رود در مهرماه تمامی محصلین مدارس و دانشگاه‌ها بتوانند دوز دوم واکسن خود را دریافت کنند. پس از اتمام واکسیناسیون، کلاس‌های مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار شوند.

نظر شما درباره تاریخ شروع حضوری کلاس‌ها چیست؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر