بیشترین مزاحمت تلفنی برای اورژانس در کدام استان‌هاست؟ | تهران، فارس و اصفهان در صدر

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه مزاحمت تلفنی برای اورژانس نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است، از 3 استانی نام برد که هنوز آمار مزاحمت تلفنی برای اورژانس در آن‌ها بالاست.

بیشترین مزاحمت تلفنی برای اورژانس در کدام استان‌هاست؟ | تهران، فارس و اصفهان در صدر

کاهش 12 درصدی مزاحمت‌ها در سال جاری

یحیی صالح طبری، سرپرست اورژانس تهران در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آمار مأموریت‌ها و تماس‌های اورژانس تهران در سال جاری گفت: «در ۸ ماهه امسال یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۸۶۲ تماس با مرکز اورژانس تهران گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است. در واقع در سال ۹۹ تعداد یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۹۹۷ تماس با ۱۱۵ در تهران گرفته شده بود.»

وی ادامه داد: «اورژانس تهران امسال ۱۱۸ هزار و ۹۱ مزاحم تلفنی داشته است؛ این در حالی است که در سال گذشته این عدد ۱۳۴ هزار و ۸۴۸ نفر بوده است، یعنی کاهش ۱۲ درصدی داشتیم. اما باز همین تعداد مزاحمت، وقت و انرژی کاربران را در مرکز فوریت‌های تلفنی اورژانس می‌گیرد و شاید باعث شود هموطنی پشت خط معطل شود و تکنسین‌های اورژانس دیر به او برسند و جان خود را از دست بدهند.»

به گفته سرپرست اورژانس تهران، اورژانس تهران در سال گذشته ۷۲۷ هزار و ۸۰۲ مأموریت و در سال جاری تعداد ۷۷۱ هزار و ۶۴۶ مأموریت رفته است.

فارس در دومین رتبه بیشترین مزاحمت تلفنی برای اورژانس

محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس در گفت‌وگو با توضیح داد: «در ۸ ماهه اول سال گذشته ۸۹۸ هزار و ۸۸۶ تماس با اورژانس فارس گرفته شده که این عدد در سال جاری به ۸۸۳ هزار و ۱۵ تماس رسیده است. در واقع تعداد تماس‌های امسال در مقایسه با سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است.»

وی ادامه داد: «اورژانس فارس در سال ۹۹، ۱۰۹ هزار و ۲۷۵ مزاحم داشته است که این عدد در سال ۱۴۰۰ به ۸۴ هزار و ۹۷۱ تماس رسیده است. در واقع کاهش ۲۲ درصدی را در مزاحمان تلفنی شاهد بودیم.»

به گفته رئیس اورژانس فارس، این سازمان در سال گذشته ۱۴۶ هزار و ۱۹۳ مأموریت و امسال تعداد ۱۶۳ هزار و ۹۸۱ مأموریت رفته است.

اصفهان رتبه سوم را دارد

فرهاد حیدری، رئیس اورژانس اصفهان نیز با اشاره به تعداد تماس‌هایی که در ۸ ماهه امسال با اورژانس اصفهان گرفته شده است، توضیح داد: «امسال ۶۶۱ هزار و ۱۹۱ تماس با اورژانس اصفهان گرفته شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۵۷۵ تماس مربوط به مزاحمت‌های تلفنی بوده است.»

وی افزود: «این اورژانس در ۸ ماهه ابتدای سال ۱۹۴ هزار و ۲۴۲ مأموریت رفته است.»

ارسال نظر