ماجرای معدوم کردن واکسن فایزر در مهاباد چه بود؟ + عکس

شبکه‌های اجتماعی امروز از پیدا شدن حجم زیادی واکسن فایزر در مهاباد خبر دادند.

ماجرای معدوم کردن واکسن فایزر در مهاباد چه بود؟ + عکس

ماجرای پیدا شدن واکسن فایزر در مهاباد

شبکه‌های اجتماعی امروز از پیدا شدن حجم زیادی واکسن فایزر در مهاباد خبر دادند. این واکسن‌ها نام تجاری فایزر را دارند، اما مشخص نیست که اصل هستند یا فرعی و تقلبی.

آن‌طور که شبکه‌های اجتماعی گزارش کرده‌اند، اخیراً صدها دوز واکسن فایزر معدوم شده در حاشیه رودخانه مهاباد پیدا شد. این واکسن‌ها شکسته و آتش زده شده‌اند.

صبح روز سه‌شنبه 30 شهریور ماە سال جاری، صدها دوز واکسن فایزر به دلایل نامعلومی در نزدیکی پل نیمه‌کاره پارک خانواده مهاباد آتش زده و معدوم شده است. این واکسن‌ها توسط شهروندان کشف شده است.

واکسن فایزر در مهاباد

همچنین شهروندان از باز بودن پوشش برخی از این واکسن‌ها گزارش داده‌اند که می‌تواند نشانه تزریق شدنشان باشد.

فایزر اصلی یا تقلبی؟

آن‌طور که مقامات ایرانی از زمان پیدایش واکسن ویروس کرونا اعلام کردند، واردات این برند از واکسن به کشور ممنوع اعلام شده و فقط برندهایی چون سینوفارم چینی، آسترازنکا، اسپوتنیک روسی و بهارات هندی به ایران وارد شده و در کنار واکسن ایرانی برکت به شهروندان تزریق شدند.

بر این اساس تابه‌حال آماری از ورود واکسن فایزر از مبادی رسمی و قانونی به کشور گزارش نشده است. هرچند رسانه‌ها در روزهای ابتدایی تزریق جهانی واکسن کرونا، از ورود واکسن فایزر به صورت غیرقانونی و بازار سیاه و با مبالغی هنگفت گزارش می‌دادند.

واکسن فایزر در مهاباد

بر این اساس ماهیت این نوع واکسن‌های پیدا شده را هم نمی‌توان تشخیص داد و با توجه به نزدیک بودن شهر مهاباد به مرزهای غربی کشور، می‌توان فرضیه ورود آن به شکل غیرقانونی را برایش مطرح دانست. با این حال اینکه این واکسن‌ها چطور و به چه کسانی تزریق شده‌اند، هنوز مشخص نیست.

همچنین با توجه به اینکه روی این ویال‌ها نام داپو مدرول (Dapo Medrol) به چشم می‌خورد، به نظر می‌رسد این داروهای معدوم شده ربطی به کرونا نداشته و آمپولی است که در بیمارانی که دچار نارسایی‌های فوق کلیوی هستند تزریق می‌شود. با این حال علت رهاسازی این داروها هنوز مشخص نیست.

این مطلب را هم بخوانید: ب رای دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا پول نپردازید!

گفتنی است تا این لحظه هیچ‌یک از مقامات رسمی کشور در این خصوص اظهار نظر نکرده‌اند و این مطلب فقط در شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخیده است.

ارسال نظر