ویدیوی پنبه به جای گوشت چرخ کرده صحت داشت؟

چندی پیش ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که ادعا می‌کرد یک شرکت، پنبه به جای گوشت چرخ کرده به مشتریانش فروخته است؛ اما آیا این ویدیو صحت داشت؟

ویدیوی پنبه به جای گوشت چرخ کرده صحت داشت؟

چندی پیش ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشام می‌داد گوشت چرخ‌کرده بسته‌بندی شده یکی از شرکت‌ها، بعد از شسته شدن زیر آب به رنگ سفید و بافت پنبه‌ای درمی‌آمد. موضوعی که نگرانی این شهروند را در پی داشت، این بود که آیا چیز دیگری غیر از گوشت در این بسته‌ها عرضه می‌شود؟ پرسشی که دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت کشور به آن پاسخ داد.

مسعود رسولی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «اداره دام‌پزشکی گوشت چرخ‌کرده شرکتی را که در فیلم نشان داده شد، از فروشگاه جمع‌آوری و آزمایش کرد و مشخص شد که این محصولات هیچ مشکلی ندارند.»

وی ادامه داد: «بافت گوشت چربی، پروتئین و رنگ‌دانه قرمز است. وقتی گوشت شسته می‌شود، رنگ‌دانه بین آن خارج می‌شود و بافت پروتیئینی و چربی سفیدرنگ باقی می‌ماند. این آزمایش را با هر گوشت چرخ‌کرده‌ای انجام بدهید به همین صورت خواهد شد.»

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور با بیان اینکه هر گوشتی را زیر آب بگیرید کم‌کم رنگ آن سفید می‌شود، افزود: «مدتی پیش این صحبت‌ها در مورد تن ماهی هم مطرح بود.»

وی تصریح کرد: «این فرد باید به مراجع رسیدگی یعنی سازمان دام‌پزشکی یا سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان مراجعه و شکایت می‌کرد و آن‌ها نیز رسیدگی می‌کردند. یا می‌توانست گوشت موردنظر را آزمایش کند و اگر چیزی غیر از گوشت بود، حتماً مسئولیت آن را بر عهده می‌گرفتیم.»

رسولی با اشاره به اینکه نباید سریع چیزی را قضاوت کرد، گفت: «شرکتی که در این فیلم نامش پخش شد، ۱۵۰۰ نفر پرسنل مستقیم دارد و این اقدام آسیب زیادی به آن‌ها وارد کرده است. لازم به ذکر است که شرکت به این بزرگی هیچ‌گاه با آبروی خود بازی نمی‌کند.»

ارسال نظر