یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دولت رئیسی شد

با رأی اعتماد مجلسی‌ها به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم بالاخره مشخص شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دولت رئیسی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یوسف نوری را به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب کردند تا این وزارتخانه مهم پس از ماه‌ها بی‌وزیری و اداره شدن توسط سرپرست، بالاخره وزیر خود را بشناسد.

گفتنی است پیش از این حسین باغگلی و مسعود فیاضی دو گزینه تصدی وزارت آموزش و پرورش کابینه ابراهیم رئیسی به مجلس شورای اسلامی بودند که صلاحیتشان تأیید نشد و هیچ‌کدامشان نتوانستند از مجلسی‌ها رأی اعتماد بگیرند.

یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام و دارای دکترای تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبائی است.

مدیریت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی تهران، نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دولت و مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، عضو کمیسیون محتوای الکترونیکی شورای عالی فضای مجازی و کمیته تعیین شاخص‌های نقشه جامع علمی کشور و عضو کمیسیون محتوای الکترونیکی شورای عالی فضای مجازی کشور از جمله سوابق اجرایی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش است.

همچنین نوری در رزومه‌ای که پیش از این توسط خود در اختیار مجلس و رسانه‌ها قرار داده بود، صعود به قله دماوند و حضور در راهپیمایی اربعین را به عنوان بخشی از دستاوردهایش ذکر کرده بود.

ارسال نظر