آخرین پست افراد مشهور پیش از خودکشی چه بود؟

آخرین پست افراد مشهور پیش از خودکشی چه بود و آیا بر اساس آخرین فعالیت‌های اجتماعی‌شان می‌شد وقوع این حادثه تلخ را پیش‌بینی و از آن پیشگیری کرد؟

آخرین پست افراد مشهور پیش از خودکشی چه بود؟

خودکشی را به منزله تلخ‌ترین تصمیمی می‌توان دانست که فرد برای زندگی‌اش می‌گیرد و در واقع با گرفتن جانش، خود را از جهان و جهان را از خودش دریغ می‌دارد.

خودکشی را به دلایل مختلفی می‌توان ربط داد که البته در مواردی هم می‌تواند آرمان‌گرایانه و با اهداف سیاسی و اجتماعی باشد. با این حال همه خودکشی‌ها چنین نیستند و به عوامل روان‌شناسی و بیماری‌های روحی و ذهنی و حتی کمبود برخی هورمون‌ها در بدن در ارتباطند.

مجموع این شرایط، فرد را به نارضایتی از زندگی و لذت نبردن از آن سوق داده و موجب می‌شود فرد احساس کند که دیگر راه فرار و نجاتی پیش روی خود نمی‌یابد و به همین دلیل به گرفتن جان خود روی می‌آورد.

همچنین بخوانید:‌ مصائب هنر، از لذت دیده شدن تا طعم تلخ فراموشی؛ لایه‌های پنهان خودکشی هنرمندان چیست؟

خودکشی گرچه در بسیاری از موارد تصمیمی آنی و لحظه‌ای است، با این حال به عقیده روان‌شناسان در برخی موارد می‌توان عوامل و حالات سوق دهنده فرد به سوی خودکشی را از مدتی قبل در او تشخیص داد. فرد در میان صحبت‌ها و کارها و حالاتش، اشاراتی به ناامیدی و خستگی روحی می‌کند و در این بین بسیار مهم است که اطرافیانش به این نشانه‌های هشداردهنده توجه داشته باشند.

حالا چند سالی است که شبکه‌های اجتماعی به بخشی مهم از زندگی همه‌مان تبدیل شده‌اند و حتی آینه تمام‌نمای بخش‌های روراست‌تر روح افراد هستند که حالاتِ لحظه‌ای را به نمایش می‌گذارند.

نگاهی به آخرین پست اینستاگرامی هنرمندان پیش از خودکشی، با توجه به معروفیت و نفوذی که این چهره‌ها هم در زندگی واقعی و هم مجازی دارند، نشانه‌های قابل توجهی را به نمایش می‌گذارد؛ نشانه‌هایی که در مواردی از حال روحی بد آن افراد حکایت دارد و در موارد دیگر شور زندگی را حتی تا لحظه‌های آخر و قبل از آن تصمیم نهایی، در آن‌ها به نمایش می‌گذارد.

* این مطلب به هیچ عنوان در تایید خودکشی یا اقدام هیچ‌یک از هنرمندان و شخصیت‌های معروف و شناخته شده برای گرفتن و یا به خطر انداختن جانشان نیست.
چنانچه احساس می‌کنید به لحاظ روحی در وضعیت مناسبی نیستید، پیشنهاد می‌کنیم با یکی از نزدیکانتان یا یک پزشک متخصص صحبت کرده و در مواقع اورژانسی‌تر، با شماره تلفن 123 اورژانس اجتماعی تماس بگیرید.

در ادامه آخرین پست برخی از افراد مشهور پیش از خودکشی را می‌بینیم.

آخرین پست افراد مشهور پیش از خودکشی

رابین ویلیامز

رابین ویلیامز سال‌ها خندید و مردم را خنداند. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد این بازیگر خوش‌رو و مهربان ناگهان دست به چنین اقدام تلخی بزند و برای همین بود که خبر مرگش -که خیلی زود مشخص شد در اثر خودکشی بوده است- جهان را در شوک فرو برد.

آخرین پست افراد مشهور پیش از خودکشی

ویلیامز در آخرین پست اینستاگرامی خود پیش از مرگ، با انتشار عکسی قدیمی از خود و دخترش، تولد او را تبریک گفته بود. این پست 10 روز پیش از خودکشی ویلیامز منتشر شد.

گفته می‌شود ویلیامز سال‌ها با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و در یکی دو سال پایان زندگی، پزشکان شروع زوال عقلی را در او تشخیص داده بودند.

آنتونی بوردین

آنتونی بوردین سرآشپز و مجری معروف آمریکایی بود که به جست‌وجوی طعم‌های تازه و کشف غذاهای جدید، به کشورهای مختلف سفر می‌کرد و برنامه می‌ساخت.

او حتی در جریان تولید برنامه مستندش با نام «بخش‌های ناشناخته»، در سال 2014 به ایران هم سفر کرد و غذاهایی چون بریانی اصفهان و کوفته تبریز را چشید و به مخاطبانشان معرفی کرد.

آخرین پست افراد مشهور پیش از خودکشی

بوردین در هنگام مرگش در 61 سالگی، برای تولید فصل یازدهم از برنامه جدیدش در فرانسه به سر می‌برد و با افسردگی دست‌به‌گریبان بود.

او آخرین پست اینستاگرامی‌اش را 4 روز پیش از مرگ منتشر کرد.

مک میلر

مک میلر رپر آمریکایی بود که در هنگام مرگ فقط 26 سال داشت.

او که تنها یک روز پیش از مرگش تصویر خود را از مصاحبه‌اش با یک مجله نیویورکی به اشتراک گذاشته بود، بی‌جان در خانه‌اش پیدا شد.

دلیل مرگ او مصرف بیش از حد مواد مخدر اعلام شد.

آخرین پست افراد مشهور پیش از خودکشی

پس از مرگ مک میلر، گمانه‌زنی‌ها در خصوص اینکه اقدام او خودکشی بوده است یا نه، در میان طرفدارانش بالا گرفت و حتی آریانا گرانده، دیگر خواننده پرطرفدار که مدتی با او در رابطه بود، از سوی هواداران به شکستن قلب این خواننده و سوق دادنش به این اقدام متهم شد. هرچند این ادعا هیچ‌گاه ثابت نشد.

آزاده نامداری

دوران حیات آزاده نامداری خالی از حاشیه نبود و این حواشی تا پس از مرگ ناگهانی‌اش هم ادامه پیدا کرد.

آخرین پست افراد مشهور پیش از خودکشی

این مجری تلویزیون ایران که جسدش در روز 6 فروردین امسال، تنها در خانه‌اش پیدا شد، چند روز قبل از مرگ در ویدیویی که همراه با دخترش منتشر کرده بود، سال نو را تبریک گفت.

با این حال، این پیام تبریک او در همان زمان هم به نظر هواداران و مخاطبان صفحه‌اش عجیب آمده بود و آن‌ها را با سوال مواجه کرد. به نظر آن‌ها نامداری در تمام مدت ویدیو، پریشان و حواس‌پرت به نظر می‌آمد و عده‌ای تلاش او را مبنی بر اینکه سعی می‌کرد دخترش را درست در مقابل بدنش نگه دارد، نشانه احتمال باردار بودنش می‌دانستند.

دلیل مرگ نامداری تا این لحظه اعلام نشده است.

زهره فکور صبور

زهره فکور صبور تازه‌ترین مورد خودکشی در میان هنرمندان است که البته متاسفانه به نظر می‌رسد آخرینشان نباشد.

خبر مرگ زهره فکور صبور بسیاری را در شوک فرو برد، چرا که او پس از مدتی دوری از فضای هنر، به تازگی مشغول بازی در یک سریال تلویزیونی جدید شده بود و با دوستانش در معاشرت بود.

آخرین پست افراد مشهور پیش از خودکشی

فکور صبور یک روز پیش از مرگ، در ویدیویی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، از پشیمانی نسبت به بازیگر شدن گفته بود و اینکه ترجیح می‌داد از ابتدا وارد این حرفه نمی‌شد. او همچنین در مصاحبه‌های پیشین، بارها از وجود باندها و گروه‌های سینمایی شکایت داده بود که کار را برای بازیگرانی چون او سخت می‌کردند.

همچنین پس از مرگ او، عده‌ای از دوستانش گفتند او از شایعاتی که اخیرا توسط یکی از خبرنگاران زرد علیه این بازیگر مطرح شده بود، ناراحت بود و این شایعات را در سوق دادن او نسبت به این تصمیم موثر دانستند.

علاوه بر این شخصیت‌های معروف، می‌توان تعدادی از ورزشکاران را نام برد که برخی از آن‌ها حتی در رویدادهای مهم و جهانی چون المپیک هم شرکت کرده بودند، اما از افسردگی رنج می‌بردند و این وضعیت روانی، آن‌ها را به سمت خودکشی و گرفتن جانشان سوق داد.

ارسال نظر