آیا بعد از ازدواج یارانه قطع می‌شود؟

یارانه به نوعی کمک مالی دولت به مردم است؛ هدفی که چند سالی است با یک نرخ ثابت به مردم پرداخت می‌شود. بسیاری از زوج‌های جوان نسبت به یارانه خود سوال دارند. آیا بعد از ازدواج یارانه قطع می شود؟

آیا بعد از ازدواج یارانه قطع می‌شود؟

آیا بعد از ازدواج یارانه قطع می شود؟

یارانه طرح حمایت مالی دولت به مردم است. هدف دولت این است که میزان مشکلات اقتصادی جامعه،‌ با پرداخت یارانه مقداری حل شود. این کمک مالی چند سالی است که با یک نرخ ثابت ماهانه به حساب سرپرست خانوار پرداخت می‌شود.

با این اوصاف، بسیاری از زوج‌های جوان نسبت به یک موضوع یارانه کنجکاو هستند. آنها نمی‌دانند که بعد از ازدواج یارانه قطع می شود یا خیر. با توجه به قانون پرداخت یارانه، به دلیل اینکه فرد جزو خانواده محسوب می‌شود، یارانه او قطع نمی‌شود و به صورت ماهانه برای سرپرست خانوار یعنی پدر او پرداخت می‌شود. اما این مبلغ شامل همسر شخص ازدواج کرده نمی‌شود و برای او یارانه‌ای پرداخت نمی‌شود.

برای اینکه همسر فرد تازه ازدواج کرده بتواند یارانه ماهیانه را دریافت کند، زن و شوهر باید حساب یارانه را از خانواده‌های خود جدا کنند. برای جدا کردن یارانه شرایطی وجود دارد که مرد خانواده می‌تواند به عنوان سرپرست خانواده جدید به مرکز پلیس ۱۰+ مراجعه کند. با ایجاد حساب جدید، یارانه زوج جوان فعال خواهد شد.

یارانه زوج های جوان نحوه فعال شدن یارانه زوج‌های جوان

مدارک مورد نیاز برای جداسازی یارانه

برای جدا کردن یارانه از خانواده و فعال کردن حساب جدید، باید مدارکی به مرکز پلیس ۱۰+ ارائه شود. مدارک مورد نیاز جداسازی یارانه به شرح ذیل است:

  • اصل و کپی شناسنامه پدر هر دو طرف
  • اصل و کپی کارت ملی پدر هر دو طرف
  • اصل و کپی شناسنامه زوج جوان
  • اصل و کپی کارت ملی زوج جوان
  • اصل و کپی عقدنامه رسمی زوج جوان

با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز پلیس ۱۰+، کارهای اداری جدا کردن یارانه انجام خواهد شد. پس از طی شدن چند روز، یارانه به خانواده جدید زوج جوان تعلق خواهد گرفت.

ارسال نظر