شما برایمان بنویسید | اختلال در عملکرد پمپ بنزین ها هنوز ادامه دارد؟

با گذشت 6 روز از حمله سایبری به سیستم سوختی کشور، به نظر می‌رسد اختلال در عملکرد پمپ بنزین ها در سراسر کشور هنوز ادامه داشته باشد.

شما برایمان بنویسید | اختلال در عملکرد پمپ بنزین ها هنوز ادامه دارد؟

حمله سایبری به زیرساخت‌های سیستم هوشمند سوخت کشور روز سه‌شنبه هفته گذشته (4 آبان 1400) از حوالی ساعت 11 صبح آغاز شد و از همان ساعات اولیه حمله موجب اختلال در سوخت‌رسانی و درج پیغام خطا روی سیستم‌های پمپ‌بنزین‌ها شد که این اتفاق تعطیلی پمپ‌بنزین‌های کشور را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: سهمیه جبرانی بنزین آبان چقدر است و چه زمانی واریز می‌شود؟

با این حال از چند ساعت پس از آغاز حمله و تبدیل سیستم‌ها به صورت دستی به وضعیت آفلاین توسط کارشناسان، حالا مسئولان معتقد هستند که سوخت‌رسانی در سرتاسر کشور و اکثر پمپ‌بنزین‌ها به حالت قبل بازگشته و شهروندان می‌توانند به دو صورت کارتی/سهمیه‌ای و آزاد اقدام به سوخت‌گیری کنند؛ یعنی بنزین با دو قیمت لیتری 1500 تومانی سهمیه‌ای و لیتری 3000 تومانی آزاد به فروش می‌رسد.

با این حال شماری از شهروندان در تجربه‌های یکی دو روز اخیرشان از مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها متوجه شده‌اند که سوخت‌گیری کارتی و دولتی هنوز در بسیاری از جایگاه‌ها درست نشده و بنزین فقط به صورت آزاد به فروش می‌رسد.

جالب است بدانید گروه سایبری موسوم به گنجشک درنده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. درباره این گروه اینجا بیشتر بخوانید.

بر این اساس رسانه کلیک از شما دعوت می‌کند که تجربه‌تان را از مراجعه به پمپ‌بنزین‌ها با ما به اشتراک بگذارید. آیا در این هفته توانسته‌اید بنزین را با قیمت دولتی و به صورت کارتی دریافت کنید؟ طبق مشاهده شما اختلال در عملکرد پمپ بنزین ها هنوز ادامه داشته است؟ در بخش نظرات همین مطلب منتظر خواندن تجربیاتتان هستیم.

ارسال نظر