پلیس اماکن تکذیب کرد | استفاده از نام های محلی برای واحدهای صنفی پایتخت ممنوع نیست

رئیس پلیس اماکن تهران گفت خبری که به نقل از او درباره ممنوعیت استفاده از نام‌های محلی برای واحدهای صنفی پایتخت منتشر شده، صحت ندارد.

پلیس اماکن تکذیب کرد | استفاده از نام های محلی برای واحدهای صنفی پایتخت ممنوع نیست

سرهنگ نادر مرادی، رئیس پلیس اماکن تهران گفت: «استفاده از نام‌های محلی (ترکی، کردی، لری، شمالی و ...) برای واحدهای صنفی در شهر تهران مشکلی ندارد و هر خبری که غیر از این در شبکه‌های مجازی و یا رسانه‌ها منتشر شده، تکذیب می‌شود.»

مرادی در ادامه خاطرنشان کرد: «اصناف هر شهر با گویش‌های محلی که دارند می‌توانند نام صنفی خود را در شهر خود استفاده کنند. لذا به هیچ وجه گفته نشده استفاده از نام‌هایی با گویش‌های ترکی، لری، گیلکی و ... در تهران ممنوع است.»

گفتنی است رئیس پلیس اماکن تهران روز گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: «مرجع نام‌گذاری واحدهای صنفی وزارت ارشاد است و طبق بخشنامه‌ای که این وزارتخانه به پلیس ابلاغ کرده است، واحدهای صنفی باید نامی که برای خود انتخاب می‌کنند حتماً فارسی باشد. برای مثال در تهران استفاده از نام‌های محلی (ترکی، کردی، لری، شمالی و…) برای واحدهای صنفی ممنوع است و این کار خلاف قانون است.» که این مصاحبه واکشن‌های منفی بسیاری در پی داشت.

با این حال حالا سرهنگ مرادی مصاحبه روز گذشته‌اش را تکذیب کرده و انتخاب نام‌های قومی و محلی را برای واحدهای صنفی پایتخت بی‌مشکل می‌داند.

ارسال نظر