برای شرکت در جلسه مصاحبه شغلی چه لباسی بپوشیم؟

مصاحبه کاری یکی از مهم‌ترین جلساتی است که افراد اهمیت بالایی برای آن قائلند. در واقع این جلسه حکم مرگ و زندگی را برای بسیاری از متقاضیان دارد؛ جلسه‌ای که باید در بهترین حالت ممکن با کارفرما روبرو شد. اما برای شرکت در جلسه مصاحبه شغلی چه لباسی بپوشیم؟

برای شرکت در جلسه مصاحبه شغلی چه لباسی بپوشیم؟

برای شرکت در جلسه مصاحبه شغلی چه لباسی بپوشیم؟

پس از گشتن کارهای مختلف که متناسب با تخصصتان باشد، تعدادی رزومه برای شرکت‌های مختلف ارسال می‌کنید. مدتی بعد، کارفرما تماس می‌گیرد و قرار جلسه مصاحبه شغلی با شما می‌گذارد. اولین موردی که به ذهنتان می‌آید این است که برای این جلسه مهم چه لباسی بپوشید.

بدون شک آراسته و خوش‌پوش بودن در اولین جلسه تأثیر بسزایی برای ادامه روند همکاری می‌گذارد. جالب است بدانید، تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها به نوع پوشش افراد اهمیت زیادی می‌دهند. بنابراین، توجه به یکسری نکات مهم باعث می‌شود در جلسه مصاحبه شغلی لباسی شیک و آراسته به تن داشته باشید.

جلسه مصاحبه شغلی ظاهر بانوان برای جلسه مصاحبه کاری

لباس مناسب خانم‌ها برای روز مصاحبه

خانم‌ها برای شرکت در جلسه مصاحبه شغلی باید از رنگ‌های خنثی استفاده کنند. پوشیدن مانتویی به رنگ آبی، مشکی، قهوه‌ای و طوسی باعث می‌شود کارفرما تمرکز خود را روی تخصص و دانش کاری شما بگذارد. استفاده از مقنعه به جای شال یا روسری شکل و شمایلی رسمی به خود می‌گیرد.

بنابراین، برای شرکت در این جلسه سعی کنید با ظاهری رسمی شرکت کنید. از پوشیدن کفش پاشنه‌بلند خودداری کنید. کفش‌های ساده و راحت گزینه مناسبی برای مصاحبه کاری است. همچنین، هنگام مصاحبه گوشی موبایل خود را سایلنت کنید و در کیف خود قرار دهید.

لازم به ذکر است، به خوشبو بودن خود اهمیت زیادی بدهید. برای شرکت در جلسه مصاحبه شغلی، از عطر یا ادکلن استفاده کنید. همچنین، از آرایش کردن زیاد پرهیز کنید. این کار در چنین جلسه‌ای پسندیده نیست و باعث می‌شود مصاحبه شغلی شما رد شود.

اگر قصد بردن کیف به مصاحبه کاری دارید، یک کیف دوشی ساده با خود ببرید. کیف ظاهری ساده و متناسب با رنگ لباستان داشته باشد تا تیپ شما جلوه شیک و مرتبی پیدا کند. گفتنی است، از زیورآلات کمتری برای مصاحبه استفاده کنید.

جلسه مصاحبه شغلی ظاهر آقایان برای مصاحبه شغلی

لباس مناسب آقایان برای جلسه مصاحبه شغلی

مردان برای اینکه جلسه مصاحبه کاری موفقی داشته باشند، باید با ظاهری شیک و آراسته شرکت کنند. پوشیدن کت و شلوار، پیراهن و شلوار پارچه‌ای و کاپشن و شلوار کتان بهترین پوشش برای آقایان است. حتما از اتو بودن لباس خود اطمینان حاصل کنید.

ریش و موهای خود را برای جلسه مصاحبه شغلی مرتب کنید. ظاهر آراسته در اولین جلسه کاری بسیار حائز اهمیت است. پوشیدن کفش‌های رسمی به ظاهر شما جلوه شیکی می‌دهد. بنابراین، به نوع کفش خود توجه کنید و از پوشیدن کفش‌های اسپرت خودداری کنید.

از عطر و ادکلن برای خوشبو بودن خود استفاده کنید. این کار کمک می‌کند کارفرما احساس خوبی برای انجام مصاحبه با شما داشته باشد. اگر روی بدن خود خالکوبی کرده‌اید، توصیه می‌شود برای شرکت در مصاحبه کاری آن را بپوشانید.

لباسی برای خود انتخاب کنید که نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ باشد. آقایان هم مثل خانم‌ها باید از رنگ‌های خنثی در مصاحبه شغلی استفاده کنند. بنابراین، از رنگ‌ها مشکی، آبی، قهوه‌ای و طوسی برای پوشش خود استفاده کنید.

برای شرکت در مصاحبه شغلی از جویدن آدامس، بردن خوراکی و حمل کردن سوییچ ماشین خودداری کنید. سعی کنید با ساده‌ترین شکل در این جلسه شرکت کنید. تمام تمرکز خود را روی صحبت درباره جزئيات و شرایط کاری بگذارید.

ارسال نظر