دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی با کد ملی

برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی ابتدا باید در سامانه مربوطه، ثبت‌نام و سپس با استفاده از کد ملی، فیش حقوقی خود را برای هر دوره دلخواه مشاهده کنید.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی با کد ملی

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی

تأمین اجتماعی یکی از بیمه‌های رایج و پرطرفدار در بین مردم ایران است. بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی پس از رسیدن به سن بازنشستگی (60 سال برای مردان و 55 سال برای زنان) یا داشتن سنوات پرداخت حق بیمه ماهانه به میزان مشخص در قانون، به عنوان بازنشسته تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده و می‌توانند فیش حقوقی بازنشستگان را دریافت کنند.

به محض شروع بازنشستگی، فیش حقوقی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی صادر می‌شود. در گذشته فیش حقوقی تنها از طریق مراجعه حضوری قابل دریافت بود. اما در حال حاضر افراد می‌توانند از طریق سامانه tamin.ir نسبت به دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی اقدام کنند.

بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، ابتدا باید در سامانه فوق ثبت‌نام کنند. تنها به این شرط می‌توانند با وارد کردن کد ملی، فیش حقوقی بازنشستگی خود را مشاهده و چاپ کنند.

پس برای شروع، ابتدا وارد سامانه tamin.ir شده و سپس از قسمت میز خدمت غیرحضوری (در پایین صفحه)، گزینه ثبت‌نام خدمات غیرحضوری و بازیابی رمز عبور را انتخاب کنید.

سپس به صفحه ثبت‌نام منتقل می‌شوید. در این قسمت، کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و روی مرحله بعد کلیک کنید. توجه داشته باشید که شماره همراه واردشده، حتما باید به شخص بیمه‌شده تعلق داشته باشد.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگی تأمین اجتماعی

در مرحله بعدی، اطلاعات هویتی خود را مطابق با شناسنامه فردی وارد کنید.

در مرحله بعدی باید ایمیل و گذرواژه را وارد کرده و سؤالات امنیتی را پاسخ دهید و سپس روی دکمه آبی‌رنگ مرحله بعد کلیک کنید.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگی تأمین اجتماعی

در صفحه بعدی، اطلاعات جهت بازبینی و تأیید نهایی به کاربر نشان داده می‌شود. در صورت صحت اطلاعات، روی دکمه تأیید و ارسال درخواست کلیک کنید.

حال پیامی مبنی بر ثبت اطلاعات و بررسی آن‌ها روی صفحه ظاهر شده و نتیجه نهایی از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

همچنین بخوانید: آموزش استفاده از خدمات سایت تأمین اجتماعی

پس از ثبت‌نام موفق، امکان مشاهده فیش حقوقی بازنشستگی با کد ملی برای شما فراهم می‌شود. مجددا به سامانه تأمین رفته و این بار از میز خدمت غیرحضوری، روی گزینه فیش حقوقی مستمری‌بگیران کلیک کنید.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگی تأمین اجتماعی

حال وارد صفحه خدمات غیرحضوری مرتبط با مستمری‌بگیران می‌شوید. در سمت چپ، روی دکمه ورود به سامانه کلیک کنید. و حال نام کاربری (همان کد ملی) و گذرواژه تعیین‌شده در هنگام ثبت‌نام را وارد کنید و بعد روی دکمه ورود کلیک کنید.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگی تأمین اجتماعی

حال به تب مستمری‌بگیران رفته و از بخش فیش حقوقی مستمری‌بگیران، روی مشاهده فیش حقوقی کلیک کنید.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگی تأمین اجتماعی

برای مشاهده فیش حقوقی، اطلاعات هویتی را وارد کرده و در قسمت جستجو، اطلاعات مربوط به سال و ماه و نوع پرداخت را وارد کنید (شماره مستمری‌بگیر ثابت است). سال به طور 4 رقمی وارد کرده و ماه و نوع پرداخت را از لیست کشویی انتخاب کنید.

پس از تکمیل فرم، روی گزینه جستجو کلیک کنید تا در نهایت فیش حقوقی به شما نشان داده شود.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگی تأمین اجتماعی

ارسال نظر