راهنمای خرید رینگ لایت | هنگام خرید رینگ لایت به چه نکاتی توجه کنیم؟

رینگ لایت ها امروزه طرفداران بسیاری بین جوانان، به ویژه علاقه‌مندان عکاسی و تولید محتوا دارند. خواندن راهنمای خرید رینگ لایت می‌تواند شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری کند.

راهنمای خرید رینگ لایت | هنگام خرید رینگ لایت به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای خرید رینگ لایت

رینگ لایت ها امروزه به یکی از اصلی‌ترین تجهیزات لازم برای عکاسی و فیلم‌برداری تبدیل شده‌اند؛ تا جایی که بسیاری از بلاگرها و سازندگان فیلم و ویدئو ترجیح می‌دهند با خرید رینگ لایتر، یک استودیوی کوچک در خانه خود دست و پا کرده و هزینه‌های اضافی را تا حد امکان کاهش دهند.

رینگ لایت ها انواع و اقسام مختلفی دارند. برخی بدون پایه و کوچک هستند و به سادگی روی گوشی موبایل قرار می‌گیرند. برخی دیگر ابعاد بزرگ‌تری داشته و همراه با سه‌پایه و لوازم جانبی متعدد به فروش می‌رسند.

در راهنمای خرید رینگ لایت همراه ما باشید تا نکات مهم حین خرید این محصول پرطرفدار را با یکدیگر مرور کنیم.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید تبلت دانش آموزی

قیمت

قیمت رینگ لایت در بازار ایران معمولا بین 30 هزار تا 10 میلیون تومان است. مدل‌های گران‌تر ویژگی‌های بیشتری دارند و عموما برای مقاصد حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین پیش از هر چیز هدف خود از خرید رینگ لایت را مشخص کرده و بودجه مورد نظر برای آن را کنار بگذارید.

هدف و کاربرد

هدف خود از خرید رینگ لایت را تعیین کنید. اگر قصد دارید با گوشی خود چند عکس معمولی بگیرید، توصیه می‌کنیم سراغ مدل‌های گران‌قیمت نروید. اما اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای به ضبط فیلم کوتاه یا تولید محتوای تصویری بپردازید، رینگ لایت هایی را انتخاب کنید که امکانات بیشتری دارند.

وزن و اندازه

برخی لینگ لایت ها بسیار سبک و جمع و جور هستند؛ به طوری که می‌توان آن‌ها را به راحتی جابجا کرد و حتی با خود به خیابان برد. اگر به تولید محتوا در خارج از خانه علاقه دارید، حتما رینگ لایت های سبک‌تر را انتخاب کنید.

نوع چراغ

چراغ‌های LED بدون شک بهتر از فلورسنت هستند. در واقع تنها مزیت چراغ‌های فلورسنت این است که می‌توان آن‌ها را به راحتی جایگزین کرد. چراغ‌های LED اما بهره‌وری و طول عمر بیشتری دارند و حاوی موادش شیمیایی خطرناک نیستند.

انعطاف‌پذیری پایه

تنظیم زاویه مناسب برای گرفتن عکس و فیلم، هنر و مهارت خاصی را می‌طلبد. رینگ لایت پایه‌دار این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا به سادگی زاویه نوردهی را تغییر دهید. خوشبختانه امروزه اغلب پایه‌ها انعطاف‌پذیر هستند اما میزان چرخش آن‌ها بسته به مدل، فرق می‌کند. مثلا برخی مدل‌ها تا 360 درجه و برخی دیگر تنها تا 180 درجه قابلیت چرخش دارند.

لوازم جانبی

رینگ لایت ها معمولا با لوازم جانبی متعدد مثل سه‌پایه، نگه‌دارنده گوشی و ریموت بلوتوثی عرضه می‌شوند. این لوازم را به صورت جداگانه نیز می‌توانید تهیه کنید اما خرید آن‌ها به صورت یکجا و همراه با رینگ لایت راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

گزینه‌های کنترلی

اغلب رینگ لایت ها دارای پنل کنترلی (لمسی یا دکمه‌ای) در جلوی پایه هستند. افراد می‌توانند به کمک این پنل دستگاه را خاموش و روشن کرده و دمای رنگ و شدت نور را نیز تغییر دهند.

نوع شارژ

رینگ لایت ها از نظر نوع تغذیه به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. دسته اول با USB قابل شارژ هستند و می‌توان آن‌ها را خارج از منزل و به کمک پاوربانک نیز تغذیه کرد. دسته دوم مستقیما به پریز برق متصل می‌شوند و معمولا کارایی بیشتری دارند.

ضمانت‌نامه

اغلب رینگ لایت ها بسیار حساس و شکننده هستند و ممکن است حین فرایند جابجایی آسیب ببینند. داشتن یک ضمانت‌نامه معتبر خیال شما را از این بابت راحت می‌کند.

در راهنمای خرید رینگ لایت سعی کردیم مهم‌ترین نکاتی را که باید حین خرید این محصول پرکاربرد به خاطر داشته باشید، به شما معرفی کنیم. تجربه شما از خرید رینگ لایت چیست؟ لطفا آن را با ما و سایر خوانندگان کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر