رزمایش اسرائیل و آمریکا علیه تأسیسات هسته‌ای ایران

اخیرا صهیونیست‌ها سعی فراوانی در مانع تراشی برای مذاکرات هسته ای ایران در وین و رفع برجام انجام داده اند اما اکنون خبر رسیده که قرار است اسرائیل یک رزمایش ضد ایرانی با شریکان آمریکایی خود به قصد ایجاد وحشت برگزار کند.

رزمایش اسرائیل و آمریکا علیه تأسیسات هسته‌ای ایران

اخیرا صهیونیست‌ها سعی فراوانی در مانع تراشی برای مذاکرات هسته ای ایران در وین و رفع برجام انجام داده اند اما اکنون خبر رسیده که قرار است اسرائیل یک رزمایش ضد ایرانی با شریکان آمریکایی خود به قصد ایجاد وحشت برگزار کند.

طبق اعلام خبرگزاری رویترز و به نقل از یک عضو ارشد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، امروز پنجشنبه قرار است «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا برای برگزاری رزمایشی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران با هم دیدار کنند.

دهها هواپیما برای رزمایش اسرائیل و آمریکا علیه تأسیسات هسته‌ای ایران

شبکه روسی «راشاتودی» گزارش داد، در حالی که وزیر دفاع آمریکا حاضر نشد درباره جزئیات رزمایش احتمالی توضیحی بدهد اما شبکه صهیونیستی «کان»، دیروز چهارشنبه گزارش کرده که رزمایش ضد ایرانی واشنگتن و تل‌آویو شامل دهها هواپیما از جمله جنگنده اف ۳۵، اف ۱۶ و اف ۱۵، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی و تانکرهای سوخت‌گیری می‌شود.

رزمایش صهیونیستی علیه ایران بالای دریای مدیترانه برگزار می‌شود

طبق گزارش کان؛ رژیم صهیونیستی می‌خواهد رزمایش مشترک با آمریکا را بر فراز دریای مدیترانه انجام دهند تا مسافتی را شبیه سازی کنند که جنگنده‌ها باید برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران طی کنند و حدود یکهزار کیلومتر است.

زمان انجام رزمایش علیه تاسیسات هسته ای ایران اوایل 2022

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی حاضر به پاسخگویی به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره گزارش کان نشدند اما با این حال، این شبکه صهیونیستی گزارش کرده که احتمالاً رزمایش مذکور در نیمه اول سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

از طرف دیگر، «جسیکا مک نالتی» سخنگوی پنتاگون نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفته که درباره رزمایش احتمالی مشترک واشنگتن با تل‌آویو اظهارنظر نمی‌کند.

این سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: «ما به طور معمول رزمایش‌هایی را با شرکای اسرائیلی خود برگزار می‌کنیم زیرا با تهدیدات مشترکی در منطقه مواجهیم. چیزی برای افزودن به گزارش‌های مطبوعاتی نداریم».

مقامات رژیم صهیونیستی از پیش از آغاز دور جدید مذاکرات وین در هشتم آذر ماه که تا روز جمعه ۱۲ آذر ماه ادامه داشت، به شدت دست و پا زدند تا به هر نحوی در جریان این مذاکرات مانع‌تراشی کنند و جامعه بین‌المللی را به تشدید فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران ترغیب کنند.

بیشتر بخواندی: شکست مذاکرات وین چه نتایجی دارد ؟

این خبر تحریک‌آمیز که رسانه‌های صهیونیستی بر روی آن مانور داده‌اند، در حالی منتشر شده که امروز (پنجشنبه ۱۸ آذر ماه) ادامه دور جدید مذاکرات وین، با حضور نمایندگانی از ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) و نماینده آمریکا و «انریکه مورا» معاون «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

فضاسازی صهیونیست‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران در شرایطی صورت می‌گیرد که ایران بارها تأکید کرده برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیز دارد و به هیچ‌ وجه به دنبال تسلیحات اتمی نیست، با این حال یک مقام ارشد دولت بایدن گفته که رزمایش‌های احتمالی برای «بدترین سناریو» علیه جمهوری اسلامی ایران در صورتی است که به دنبال ساخت بمب باشد.

هیأت ایرانی در مذاکرات «وین» بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران با حضور در دور جدید مذاکرات، جدیت خود را برای رسیدن به توافق با طرف‌های مقابل نشان داده و هم‌اکنون این طرف‌های مقابل هستند که باید عزم خود را برای احیای برجام و عمل به تعهداتشان در قبال این توافق نشان دهند.

منبع: فارس

ارسال نظر