8 زن تاثیرگذار دنیای دیجیتال

هشتم مارس، روز بین‌المللی زنان، هر سال فرصتی برای تدوین کارنامه دستاوردها، بیان خواسته‌ها و برنامه‌گذاری و تدارک طرح‌ها در جهت دست یافتن به برابری کامل حقوق زنان در جوامع مختلف است. در ادامه به معرفی 8 زن تاثیرگذار دنیای دیجیتال می‌پردازیم.

8 زن تاثیرگذار دنیای دیجیتال

امروز 8 مارس برابر با 18 اسفند، روز جهانی زنان است. این روز در بسیاری از کشورهای جهان گرامی داشته می‌شود. ۸ مارس روزی است که زنان جهان بدون توجه به گرایشات مختلف فکری، عقیدتی، نژادی و فرهنگی، موفقیت‌ها و دستاوردهایشان را به اشتراک می‌گذارند.

در سال‌های اخیر، تکنولوژی جز جدایی‌ناپذیر زندگی مردم شده است اما معمولا حضور زنان در این حوزه، به‌طور چشمگیری کمتر از مردان بوده است. کارفرمایان تمام تلاش خود را می‌کنند تا زنان بیشتری را در این حوزه استخدام کنند، اما تعداد زنانی که به تکنولوژی علاقه دارند، اندک است.

با این‌حال، تعدادی از زنان نقش‌های کلیدی در کسب‌و‌کارهای معروف دیجیتال دارند.

8 زن تاثیرگذار دنیای دیجیتال را بشناسید

شریل سندبرگ (مدیر اجرایی کمپانی فیس‌بوک)

سندبرگ، اولین زن تاثیرگذار دنیای دیجیتال است. او در سال 1991 از دانشگاه هاروارد با مدرک لیسانس اقتصاد فارغ‌التحصیل شد. سپس دوره MBA دانشگاه هاروارد را گذراند. چند سال بعد در جشن سال نو 2007 با مارک زاکربرگ ملاقات کرد. این ملاقات با پیشنهاد شغلی از سوی زاکربرگ همراه بود. سندبرگ از آن سال در فیسبوک است.

شریل سندبرگ

سوزان ووجیتسکی (مدیرعامل یوتیوب)

ووجیتسکی به دلیل شغل پدرش که استاد دانشگاه بود، در محوطه دانشگاه استنفورد بزرگ شد. سپس در دانشگاه هاروارد به تحصیل در رشته تاریخ و ادبیات پرداخت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد.

او در سال 1999 مدیر بازاریابی گوگل شد و سپس شغل او به معاون ارشد تبلیغات و بازرگانی ارتقا پیدا کرد. پیشنهاد خرید یوتیوب از سمت وی به شرکت گوگل داده شد. موفقیت عظیم سوزان ووچیتسکی نشان می‌دهد که زنان چقدر در حوزه دیجیتال می‌توانند تاثیرگذار باشند.

8 مارس - روز جهانی زنان

پریسا تبریز (مسئول امنیت اطلاعات کمپانی گوگل)

پریسا تبریز در حومه شهر شیکاگو بزرگ شده است. مادرش پرستاری آمریکایی - لهستانی و پدرش یک پزشک مهاجر ایرانی است. او در سال ۲۰۰۷ به استخدام گوگل درآمد و دهمین عضو تیم هکرها در این کمپانی شد. وظیفه این تیم در یک کلام تامین امنیت نرم‌افزارهای گوگل است. پریسا «شاهزاده امنیت» کمپانی گوگل لقب گرفته است.

8 مارس - روز جهانی زنان

جینی رومتی ( مدیرعامل شرکت IBM)

رومتی در سال 1979 با مدرک لیسانس در رشته علوم کامپیوتر و مهندسی برق از دانشگاه نورث وسترن فارغ‌التحصیل شد. در سال 1979 برای کار به موسسه جنرال موتورز رفت. پس از آن در سال 1981 به عنوان مهندس سیستم به IBM پیوست. در سال 2012 او مدیرعامل کمپانی IBM شد.

8 مارس - روز جهانی زنان

سافرا کتز ( مدیرعامل شرکت اوراکل)

کتز در رشته حقوق دانشگاه‌های پنسیلوانیا و هاروارد تحصیل کرد. در سال 1999 کتز به اوراکل پیوست و در سال 2001 به عضویت هیئت‌مدیره این شرکت درآمد. او در سال 2014 به عنوان یکی از موفق‌ترین مدیرعامل‌های اوراکل معرفی شد.

8 مارس - روز جهانی زنان

امی هود ( مدیرمالی شرکت مایکروسافت)

هود از دانشگاه دوک با مدرک لیسانس در اقتصاد فارغ‌التحصیل شد و سپس مدرک MBA را از دانشگاه هاروارد دریافت کرد. او در سال 2002 به عنوان بخشی از گروه روابط سرمایه‌گذاری به مایکروسافت پیوست. سپس در سال 2013 به عنوان مدیر مالی شرکت معرفی شد. او در حال حاضر در فهرست 100 زن قدرتمند مجله «جهان فوربس» در رتبه 51 قرار دارد.

8 مارس - روز جهانی زنان

پانته‌آ حمزه‌ای ( مدیر بخش Trust & Safety فیس‌بوک)

حمزه‌ای در زمینه مدیریت محصول بیش از یک دهه تجربه دارد و پیشینه قوی در مدیریت برنامه‌های مهندسی و عملیات پروژه دارد. دانش او از سیستم‌های آموزشی آنلاین و همچنین تجربه زیاد او، یک منبع ارزشمند برای شرکت فیسبوک محسوب می‌شود. وی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه بریتیش کلمبیا اخذ کرده است.

8 مارس - روز جهانی زنان

اورسولا برنز ( مدیر اجرایی شرکت VEON)

برنز در سال 1980 از دانشگاه نیویورک فارغ التحصیل شد و مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی مکانیک دریافت کرد. برنز به عنوان کارآموز در شرکت زیراکس شروع به کار کرد. سپس به سمت دستیار اجرایی، دستیار مدیر و معاون ارشد منصوب شد. برنز در سال 2018 بیست و دومین زن قدرتمند جهان اعلام شد. او به زودی مدیر اجرایی VEON خواهد شد.

8 مارس - روز جهانی زنان

این 8 زن نمونه‌های واضحی از تاثیرگذاری زنان در دنیای دیجیتال هستند.

ارسال نظر