سهمیه جبرانی بنزین آبان چقدر است و چه زمانی واریز می‌شود؟

وزیر نفت از اختصاص سهمیه جبرانی بنزین به دنبال حمله سایبری هفته گذشته به سامانه هوشمند سوختی و اختلال در سیستم سوخت‌رسانی کشور خبر داده است.

سهمیه جبرانی بنزین آبان چقدر است و چه زمانی واریز می‌شود؟

به دنبال حمله سایبری که از روز سه‌شنبه 4 آبان ماه پمپ‌بنزین‌های سراسر کشور را مختل کرد، سوخت‌گیری برای بسیاری از شهروندان ناممکن شد و حتی شمار زیادی از پمپ‌بنزین‌ها چند ساعتی تعطیل شدند. پس از آن هم با تنظیم دستی برخی از جایگاه‌های سوختی و تغییر وضعیت سوختگیری به حالت آفلاین، بسیاری از شهروندان مجبور شدند بنزین خود را به صورت آزاد و با قیمت 3 هزار تومان به جای بنزین 1500 تومانی سهمیه‌ای دریافت کنند.

در خصوص این حمله سایبری اینجا بخوانید: حمله سایبری به پمپ بنزین های کشور | بنزین در شهر نایاب شد

حالا جواد اوجی ، وزیر نفت دولت سیزدهم از اختصاص سهمیه جبرانی بنزین برای شهروندان خبر داده است.

وزیر نفت گفت: «با توجه به مشکلات ایجاد شده برای کارت‌های سوخت، برای افرادی که دچار مشکل شده‌اند سهمیه جبرانی در نظر گرفته شده که تا پایان این ماه اعلام خواهد شد.»

اوجی افزود:‌ «در تلاش هستیم تا سهمیه‌ای برای همه هموطنان در نظر گرفته شود. این سهمیه جبرانی بنزین تا پایان ماه به کارت سوخت آن‌ها واریز خواهد شد تا جبران این مشکلات شود.»

وی ادامه داد: «این سهمیه برای خودروهای سواری، موتورسیکلت‌ها، وانتی‌ها، خطی‌ها و آموزشگاه‌ها و سایر موارد در نظر گرفته خواهد شد.»

گفتنی است در حال حاضر سهمیه بنزین ماهانه در نظر گرفته شده برای خودروهای شخصی 60 و برای موتورسیکلت‌ها 25 لیتر در ماه است. با این حال برخی رسانه‌ها معتقد هستند این سهمیه جبرانی بنزین برای آبان ماه ممکن است تا 120 لیتر هم برسد، اما این خبر هنوز به صورت رسمی تأیید نشده است.

مسئولیت حمله سایبری هفته گذشته را گروهی هکری به نام گنجشک درنده بر عهده گرفته است. در خصوص این گروه اینجا بخوانید: گروه سایبری گنجشک درنده کیست؟ | هکرهای پمپ بنزین‌ها خودشان را معرفی کردند

ارسال نظر