بیوگرافی و سوابق عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت رئیسی

با رأی اعتماد حداکثری نمایندگان مجلس به کابینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی، حالا عزت الله ضرغامی رسمأ به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت جدید انتخاب شده است. اما عزت الله ضرغامی کیست و چه سوابقی دارد؟

بیوگرافی و سوابق عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت رئیسی

عزت الله ضرغامی کیست؟

عزت الله ضرغامی به واسطه اینکه سال‌ها رئیس سازمان صدا و سیما بوده است، برای بسیاری از مردم چهره‌ای آشنا دارد. او که در 6 اسفند 1338 در تهران به دنیا آمده و 62 ساله است، تا پیش از این از جمله اعضای شورای عالی فضای مجازی و نیز شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بود.

ضرغامی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او همچنین در دوران جوانی‌اش از جمله دانشجویان پیرو خط امام بود که در واقعه اشغال سفارت آمریکا هم نقش داشت.

بیشتر بخوانید: وزیر اطلاعات دولت رئیسی کیست؟ | بیوگرافی و سوابق سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات دولت سیزدهم

از جمله سوابق کاری او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1361: شرکت در برنامه‌های رادیویی سپاه پاسداران
  • 1371-1372: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد وقت در امور مجلس
  • 1374-1376: معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ
  • 1376-1379: معاون وزیر دفاع در امور مجلس
  • 1379-1383: معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما
  • 1383-1393: رئیس سازمان صدا و سیما

برنامه‌های عزت‌الله ضرغامی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چیست؟

عزت الله ضرغامی در برنامه ارائه شده‌اش به نمایندگان مجلس، با تأکید بر ایجاد و حمایت از استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن‌های قوی در فضای مجازی در سطح بین‌المللی جهت جذب گردشگران خارجی، برنامه‌ریزی برای گردشگری ارزان خانواده‌محور و همچنین برنامه تحولی در حوزه صنایع دستی و ایجاد اشتغال گسترده به این واسطه و نیز توجه به عرصه‌های جدید و متنوع گردشگری مثل گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی، گردشگری حلال و ... وعده ایجاد تحول در مأموریت‌های این وزارتخانه را داده است.

همچنین ابراهیم رئیسی در نطق حمایت از او در مجلس اعلام کرد که در دولت او، حساب ویژه‌ای روی این وزارتخانه برای تحقق اقتصاد غیرنفتی باز شده است.

عزت الله ضرغامی از جمله چهره‌هایی است که در فضای مجازی هم حضوری فعال دارد و صفحه‌های توییتر و اینستاگرامش همیشه به روز است. نمایندگان موافق او در مجلس شورای اسلامی معتقد هستند شناخت او نسبت به فضای مجازی، می‌تواند موجب تحول در سازوکار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بشود.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۲۶۲ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۲۸ رأی ممتنع، عزت الله ضرغامی را به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت سیزدهم انتخاب کردند.

ارسال نظر