ابرخودرو هیبریدی با قیمت 4 میلیون دلار

بوگاتی توربیون یک ابرخودرو هیبریدی است و ظاهر آن شباهت بسیاری به شیرون دارد اما یک خودرو کاملاً جدید به حساب می‌آید.

ابرخودرو هیبریدی با قیمت 4 میلیون دلار

به گزارش کلیک، هفته گذشته خبری را در مورد آخرین مدل بوگاتی شیرون در دیجیاتو منتشر کردیم. تنها چند روز بعد، مدل جدید خودروساز مشهور فرانسوی با نام بوگاتی توربیون رونمایی شد. توربیون یک ابرخودرو هیبریدی است و ظاهر آن شباهت بسیاری به شیرون دارد اما یک خودرو کاملاً جدید به حساب می‌آید. این خودرو با شاسی یکپارچه و سیستم تعلیق جدید به همراه سیستم هیبریدی V16 هزار و هشتصد اسب‌بخاری، به پرچمدار جدید محصولات بوگاتی تبدیل شده است. باید در همین ابتدای مطلب اشاره کنیم که برخی منابع این خودرو را بوگاتی توربیلون نیز نامیده‌اند.

 

پیشرانه افسانه‌ای کازوورث روی بوگاتی توربیون

بیشترین توجهات در مورد بوگاتی توربیون، به پیشرانه این خودرو جلب شده است. موتور حجیم و بزرگ 8.3 لیتری برای این خودرو در نظر گرفته شده است که تا 9500 دوربردقیقه گاز می‌خورد. حتی بدون کمک توربوشارژرها، این موتور هزار اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. شرکت افسانه‌ای کازوورث به توسعه این پیشرانه کمک کرده است. موتور V16 جدید بوگاتی از موتور W16 نصب شده روی شیرون بزرگ‌تر است اما وزن کمتری نسبت به پیشرانه شیرون دارد. حداکثر گشتاور پیشرانه درون‌سوز نیز 900 نیوتن‌متر است، البته با کمک موتورهای الکتریکی این راندمان بهبود پیدا می‌کند.

موتور 16 سیلندر

روی محور جلو بوگاتی توربیون، دو موتور الکتریکی قرار گرفته است و این محور به‌طور کامل الکترونیکی کنترل می‌شود. موتور الکتریکی دیگری نیز روی محور عقب توربیون نصب شده است. پکیج باتری‌های این خودرو نیز با ظرفیت 25 کیلووات ساعت، در مرکز خودرو قرار دارد. سه موتور الکتریکی در کنار یکدیگر 800 اسب‌بخار قدرت تولید می کنند تا راندمان کلی بوگاتی توربیون به 1800 اسب‌بخار قدرت برسد. درصورتی‌که تایرهای سفارشی میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 روی این خودرو نصب باشند، ثبت شتاب صفرتاصد بوگاتی توربیون در 2 ثانیه امکان‌پذیر خواهد بود. حداکثر سرعت پرچمدار جدید بوگاتی نیز 444 کیلومتربرساعت اعلام شده است.

کابین خودرو

قوی‌تر و مجهزتر، ولی سبک‌تر!

جدیدترین مدل بوگاتی با وجود نصب موتورهای برقی و پکیج باتری‌ها، نسبت به بوگاتی شیرون سبک‌تر است. بوگاتی اطلاعاتی را در مورد زمان شارژ اعلام نمی‌کند اما می گوید که این خودرو از یک سیستم 800 ولتی بهره می‌برد. با توجه به هدایت بوگاتی توسط «میت ریماک»، لازم نیست در این مورد نگرانی داشته باشیم.

بوگاتی توربیون

میت ریماک، مدیرعامل بوگاتی، در مورد مدل توربیون گفت:‌ «توسعه بوگاتی توربیلون یک گام دیگر در تاریخ 115 ساله بوگاتی بود. این مسیر با اقدامات اتوره بوگاتی آغاز و هدایت شد. او اعتقاد داشت که هیچ خودرویی نباید قابل مقایسه با بوگاتی باشد. همین نقل‌قول‌ها مسیر هیجان‌انگیزی را برای سوپراسپرت‌های این برند آغاز کرد.»

عرضه بوگاتی توربیلون به بازار از سال 2026 آغاز می‌شود. بوگاتی برنامه دارد تا 250 دستگاه از توربیون را به خریداران تحویل دهد. قیمت اولیه بوگاتی توربیون، 3.6 میلیون یورو معادل 3.9 میلیون دلار اعلام شده است. البته این خودرو هم‌اکنون در مرحله آزمایش قرار دارد و ممکن است قیمت آن در زمان عرضه تغییر کند.

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر