140 هزار بیت کوین گمشده بعد از 10 سال به صاحبانشان باز می گردد

Mt. Gox، صرافی بیت کوین ژاپنی که یک دهه پیش ورشکسته شد، روز جمعه اعلام کرد که این شرکت شروع به پرداخت با بیت کوین و بیت کوین کش به برخی از طلبکاران خود کرده است.

140 هزار بیت کوین گمشده بعد از 10 سال به صاحبانشان باز می گردد

سارا کلاری:  Mt. Gox که زمانی بزرگ‌ترین مکان تجارت کریپتو  «ارز دیجیتال» (Digital Currency) جهان بود، در فوریه 2014 پس از یک سری سرقت‌ها که منجر به ناپدید شدن 950000 بیت کوین - به ارزش بیش از 58 میلیارد دلار با قیمت‌های امروزی - شد، اعلام ورشکستگی کرد.

بر اساس گزارشی از CNBC این شرکت حالا اعلام کرده شروع به پرداخت با بیت کوین و بیت کوین کش به برخی از طلبکاران خود کرده است.

در اطلاعیه این شرکت که روز گذشته جمعه 5 جولای منتشر شد آمده است که بازپرداخت‌ها به سایر کاربران صرافی هک شده، به‌سرعت پس از برآورده شدن مجموعه‌ای از شرایط انجام می‌شود. مشتریان صرافی مستقر در توکیو 10 سال طولانی منتظر بوده اند تا پول خود را پس بگیرند.

مدیرعامل ام تی gox اعلام کرد ممکن است سکه ها به طور غیرقانونی توسط هکرها ازحساب های خود خارج شده باشند.

پس از اعلام ورشکستگی، 140000 بیت کوین گمشده بازیابی شد، که به این معنی است که تقریباً 9 میلیارد دلار بیت کوین با قیمت های امروزی به صاحبان بازگردانده می شود.

گفتنی است بیت کوین در زمان ورشکستگی تقریباً 600 دلار معامله می شد. امروزه ارزش آن بیش از 54000 دلار است که تقریباً 9000 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که arkham Intelligence روز جمعه اعلام کرد بیش از 47000 بیت کوین به ارزش 2.7 میلیارد دلار از یک کیف پول ارزهای دیجیتال آفلاین مرتبط با Mt. Gox خارج شده است.

به گفته Arkham Intelligence، بخشی از وجوه به ارزش 84.9 میلیون دلار به صرافی ارز دیجیتال ژاپن Bitbank ارسال شد که در فهرست پلتفرم‌های پشتیبانی کننده بازپرداخت به کاربران Mt. Gox قرار دارد.

همچنین ۶۳.۶ میلیون دلار دیگر بیت کوین به یک فرد ناشناس ارسال شد که احتمالاً یک صرافی بازپرداخت فهرست شده است.

بر اساس اطلاعات Arkham Intelligence، کیف پول های Mt. Gox همچنان 138985 بیت کوین به ارزش حدود 7.5 میلیارد دلار را در قیمت های فعلی نگهداری می کنند، به این معنی که میلیاردها دلار ارزش این ارز دیجیتال هنوز پرداخت نشده است.

سیل فروش بیت کوینهای بادآورده!

به گفته تحلیلگران طرح بازپرداخت ام تی. Gox منجر به فروش سنگین بیت کوین خواهد شد، اگرچه این احتمالاً کوتاه مدت خواهد بود و قبل از افزایش بیشتر قیمت در اواخر سال جاری و اوایل سال 2025 خواهد بود.

جان گلاور، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت وام‌دهی کریپتو لدن، به CNBC گفت که درآمدهای بادآورده برای کاربران ام تی Gox احتمالاً به فروش عظیم بیت‌کوین تبدیل می‌شود، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال قفل کردن سود هستند.

احتمالا بسیاری از افراد، بیت کوینهای خود را تبدیل به پول نقد خواهند کرد و از این واقعیت لذت می برند که گیر کردن دارایی هایشان در ورشکستگی ام تی Gox بهترین سرمایه گذاری بود که تا به حال انجام داده اند.

گلاور افزود: بعضی‌ها به وضوح تصمیم می‌گیرند پول را بگیرند و فرار کنند. حتی با فرض اینکه اکثر فروشها توسط طلبکاران ام تی gox در ماه جولای انجام می‌شود، مسیری را ایجاد می‌کند که در آن قیمت‌های کریپتو  «ارز دیجیتال» (Digital Currency)  در این ماه تحت فشار قرار می‌گیرند، اما از اوت به بعد شروع به افزایش خواهند کرد. در نهایت، کل مبلغ بدهی به طلبکاران - حدود 140000 بیت کوین - تقریباً 0.7٪ از کل 19.7 میلیون بیت کوین در گردش را تشکیل می دهد.

جیمز باترفیل، رئیس تحقیقات CoinShares، نیز در این باره به CNBC گفت که میلیاردها دلار بیت کوین که روزانه در صرافی های مورد اعتماد معامله می شود، نشان می دهد که نقدینگی برای جذب این فروش در ماه های تابستان کافی است.

بر اساس این گزارش بیت کوین که این روزها مسیر نزولی طی می کند در 24 ساعت گذشته نزدیک به 6 درصد کاهش یافته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر