انواع کیف زنانه و کاربردهای آن ها

کیف از جمله وسایل ضروری است که خانم‌ها هنگام بیرون رفتن از خانه همراه می‌برند تا وسایل ضروری خود را در آن بگنجانند. همچنین کیف‌ها نقش اساسی در تکمیل استایل هر فرد ایفا می‌کنند، بنابراین شناخت انواع کیف زنانه و کاربردهای آن ها می‌تواند ظاهری جذاب‌تر برایتان بسازد.

انواع کیف زنانه و کاربردهای آن ها

اولین کیف‌های زنانه چطور ساخته شدند؟

در قدیم وجود جیب در لباس اتفاقی مردانه محسوب می‌شد و لباس‌های زنانه علی‌رغم وجود لایه‌های متعدد و دست‌وپاگیر بودنشان، عمدتا فاقد جیب بودند. در میان طبقه اشراف (که طراحان اولیه لباس هم یا از آن طبقه یا در خدمت آن طبقه بودند) تصور می‌شد که زنان نیازی به حمل پول نداشتند و بنابراین وجود جیب برایشان بی‌استفاده بود.

این تصور تا مدت‌ها در میان طبقات عادی جامعه هم وجود داشت و آن‌ها را به پیروی از آن مد ترغیب می‌کرد. با این حال زنانی که برای خرید از خانه بیرون می‌رفتند، نیاز داشتند سکه‌ها و دیگر وسایلشان را به طریقی با خود حمل کنند و بنابراین اولین کیف‌های زنانه به صورت کیف پول ساخته شدند.

در ادامه با توجه بیشتر طراحان مد به کیف‌های زنانه، این دست‌افزارهای جذاب بیش از پیش در شکل‌ها و طرح‌های جدید طراحی شدند تا استایل هر شخص را در موقعیت‌های مختلف بسازند.

در این مطلب با انواع کیف زنانه و کاربردهای آن ها شوید.

انواع کیف زنانه و کاربردهای آن ها

این روزها کیف‌های زنانه در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف، بزرگ و کوچک و ساده و طرح‌دار و چرمی و کتانی و حصیری و... موجود هستند و تقریبا تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. با این حال تفاوت کیف‌ها فقط در شکل ظاهریشان نیست و هرکدام کاربرد خاص خود را دارند.

بعضی کیف‌ها برای استفاده روزمره و در طول روز طراحی شده‌اند و بعضی‌های دیگر مخصوص مهمانی یا حتی فقط برای تکمیل کردن ظاهر شما کاربرد دارند.

با این حال کیف‌های زنانه عمدتا به این چند نوع تقسیم می‌شوند:

کیف دوشی

کیف‌های دوشی (Shoulder Bag) رایج‌ترین و پرکاربردترین کیف در میان انواع مختلف کیف‌های زنانه هستند که در انواع و مدل‌های مختلف، از ارزان تا انحصاری و گران تولید می‌شوند.

انواع کیف زنانه و کاربردهای آن ها

حسن اصلی این کیف‌ها در اندازه بزرگشان است که باعث می‌شوند زنان و به ویژه زنان شاغل، بتوانند انواع وسایل موردنیازشان را در طول یک روز با خود حمل کنند.

همچنین دوشی بودن این کیف‌ها، باعث می‌شود حین راه رفتن و یا خرید، دست‌هایتان آزاد باشد.

کیف دستی

کیف‌های دستی تقریبا همان کاربرد کیف‌های دوشی را دارند، با این تفاوت که بند آن‌ها کوتاه‌تر و مقاوم‌تر است و به جای آویزان شدن از شانه، در دست قرار می‌گیرند، بنابراین حرکاتتان محدودتر خواهد شد.

انواع کیف زنانه و کاربردهای آن ها

کیف‌های دستی انواع مختلفی دارند که از ساده و اسپورت تا مجلسی، بنا به تیپ و ظاهر شما ست می‌شوند. در این نوع کیف‌ها هم مثل کیف‌های دوشی، می‌توان وسایل خیلی زیادی را جا داد. هرچند باید حواستان باشد که در صورت سنگین شدن بیش از حد، دستتان را خسته نکند یا موجب جدا شدن بند از بدنه کیف نشود.

کیف خورجینی

کیف‌های خورجینی (Satchel Bag) به این دلیل که یادآور کیف‌های پستچی‌ها و نامه‌رسان‌ها هستند، معمولا به نام مدل پستچی یا نامه‌رسان هم شناخته می‌شوند.

ویژگی این کیف‌ها، مورب آویزان شدن آن روی شانه‌تان است که دست‌هایتان را کاملا آزاد می‌گذارد.

انواع کیف زنانه و کاربردهای آن ها

این کیف‌ها معمولا در میان دانش‌آموزان و دانشجویان و نیز زنان شاغلی استفاده می‌شود که هر روز اسناد و مدارک زیادی را با خود حمل می‌کنند. بنابراین اگر وسایل زیادی برای حمل کردن دارید، هنگام خرید از استحکام بند و محل اتصل آن به بدنه اصلی کیف مطمئن شوید.

به یاد داشته باشید که استفاده از این نوع کیف‌های خورجینی، مستلزم تیپ‌های روزمره و عموما ساده است و همچین برخی عنوان آن به صورت عمومی استفاده می‌شود و تقسیم‌بندی مردانه/زنانه ندارد.

کیف زنجیردار

کیف‌های زنجیردار همان‌طور که از نامشان مشخص است، با یک بند زنجیری ظریف از شانه آویزان می‌شوند. این کیف‌های اندازه کوچک‌تری هم دارند و برای مواردی هستند که وسایل چندان زیادی با خود به همراه ندارید.

انواع کیف زنانه و کاربردهای آن ها

معروف‌ترین نوع کیف‌های زنجیری، مدل کیف معروف به شنل (Chanel) است که اولین بار در سال 1955 توسط کوکو شنل، طراح معروف فرانسوی طراحی شد و از همان زمان، جای خود را در صنعت مد ماندگار کرد. این مدل کیف یک زنجیر بلند طلایی و دوخت مورب لوزی روی چرم دارد.

کیف کتابی

کیف کتابی یا کلاچ (Clutch) نوعی از کیف زنانه است که اندازه کوچیک و مستطیلی‌شکل و ساختاری محکم دارد. این مدل کیف یا بند ندارد، یا بند آن بسیار کوچک است و فقط دور مچ انداخته می‌شود. وجه تسمیه این کیف هم از همین‌جا آمده، چراکه کلاچ در زبان انگلیسی به معنی چنگ زدن و سفت چیزی را گرفتن است.

کیف‌های کتابی یا کلاچ گزینه بسیار مناسبی برای مهمانی‌ها محسوب می‌شوند و نه‌تنها می‌توانید وسایل کوچک همچون آینه دستی، لوازم آرایشی و کارت بانکی و گوشی تلفن همراهتان را در آن جا بدهید، بلکه در صورت انتخاب یک گزینه مناسب، استایلتان را هم کامل خواهد کرد.

کیف فانتزی/جواهردوزی شده

کیف‌های فانتزی و یا جواهردوزی شده (که به نام کیف‌های Minaudiere شناخته می‌شوند)، کیف‌هایی هستند که شاید هر کسی برای استفاده به سراغشان نرود و بنابراین این نوع کیف‌ها را بیشتر روی فرش قرمزها و در دستان ستاره‌ها می‌بینید.

انواع کیف زنانه و کاربردهای آن ها

ویژگی اصلی این کیف‌ها که آن‌ها را از دیگر انواع کیف‌های مجلسی جدا می‌کند، جواهردوزی‌شان است؛ در این کیف‌ها حتما چند تکه جواهر به کار رفته است (که همین قضیه قیمتشان را هم بالا می‌برد) و دومین ویژگی، ساختار فانتزی و بی‌قاعده این نوع کیف است که می‌تواند به هر شکلی باشد.

کوله‌پشتی

کوله‌پشتی (Backpack) از انواع کیف‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در کل جهان است که هم مدل‌های مخصوص زنانه دارد و هم مدل‌هایی مشترک در میان هر دو جنس.

ویژگی کوله‌پشتی آویزان شدن در پشت شما و بنابراین آزاد گذاشتن دست‌هایتان است. با کوله‌پشتی می‌توانید وسایلی چون کتاب و لپ‌تاپ و... را با خود حمل کنید و ظاهری اسپورت و به‌روز پیدا کنید.

انواع کیف زنانه و کاربردهای آن ها

کوله‌پشتی‌ها در انواع مختلف، از چرم تا کتان و ساده و طرح‌دار و زیپ‌دار و... تولید می‌شوند.

از انواع دیگر کیف‌های زنانه می‌توان به کیف‌های کیسه‌ای یا سطلی (Bucket Bag) به دلیل فرم استوانه‌ای و دهانه تنگشان، کیف‌های ساک‌مانند و سفری (Duffel Bag) کیف‌های برزنتی یا کتانی مخصوص خرید و ساحل و همچنین کیف پول‌ها اشاره کرد.

نظرتان در خصوص انواع کیف زنانه و کاربردهای آن ها چیست؟ شما چه نوع کیفی را برای استفاده روزمره و همچنین در مهمانی‌ها ترجیح می‌دهید؟ نظرتان را برایمان بنویسید.

ارسال نظر