فروش لباس تاناکورا ممنوع است | خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی و ویروسی با پوشاک دست دوم

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تأکید کرد فروش لباس تاناکورا ممنوع است و در صورت برخورد با این نوع اجناس، فروشگاه‌های متخلف پلمب می‌شوند.

فروش لباس تاناکورا ممنوع است | خطر ابتلا به بیماری‌های پوستی و ویروسی با پوشاک دست دوم

مجید افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد که فروش پوشاک تاناکورا به طور کلی در کشور ممنوع است و اتحادیه در هر نقطه‌ای با این نوع فروشگاه‌ها برخورد کند، آن‌ها را پلمب می‌کند.

وی با بیان اینکه شنیده‌ها حاکی از ورود کالای تاناکورا به برخی استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان و سنندج است، تصریح کرد: «عموماً از کالاهای تاناکورا استقبال زیادی نمی‌شود.»

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در پاسخ به سؤالی درباره پوشاک تاناکورای برند خارجی گفت: «این کالاها قطعا قاچاق است و از راه شبکه‌های غیرقانونی زیرزمینی فروخته می‌شود.»

البته به گفته او ممکن است پوشاک خارجی اهدایی از سوی کشورهای دیگر هم باشند؛ به طوری که ممکن است پوشاک به یک کشور ثالث اهدا شده باشد، اما پوشاک برند از آن‌ها جدا و فروخته شود.

افتخاری با بیان اینکه تعداد فروشگاه‌های تاناکورای فعال در کشور بسیار کم است، تصریح کرد: «با بیشتر این واحدها چندین بار برخورد و پلمب شدند و حتی تعهد دادند، اما دوباره فعالیت خود را آغاز کردند. اما همچنان اتحادیه در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد می‌کند.»

به گفته او علت ممنوعیت فروش پوشاک تاناکورا، مسائل بهداشتی و قاچاق بودن این نوع پوشاک است؛ چراکه این لباس‌ها استاندارد ندارند، نظارتی بر وضعیت آن‌ها انجام نمی‌شود و حتی ممکن است منجر به آسیب جسمانی شوند.

گفتنی است پوشاک دست‌دوم و تاناکورا از لحاظ بهداشتی هیچ نظارتی ندارند و می‌توانند عامل سرایت و انتقال بسیاری از بیماری‌های ویروسی و قارچی و عفونی باشند.

ارسال نظر