نکات مهم درباره پوشیدن اورشرت مردانه

اورشرت یک لباس عالی برای تمام فصول است. با این حال، پوشیدن اورشرت مردانه دارای نکات و قواعد خاصی است که باید آن‌ها را مد نظر قرار دهید.

نکات مهم درباره پوشیدن اورشرت مردانه

نکات و راهنمای پوشیدن اورشرت مردانه

انتخاب لباس مناسب در هنگام تغییر فصل از بهار به تابستان، تابستان به پاییز یا پاییز به زمستان، کار چندان ساده‌ای نیست. زمانی که منزل را به مقصد دفتر یا محیط کاری ترک می‌کنید، باید لباسی به تن داشته باشید که در خیابان‌ها به اندازه کافی گرم، و در محیط کاری به اندازه کافی خنک باشد.

در صنعت مد و پوشاک ، اورشرت مردانه یک تن‌پوش بین پیراهن و ژاکت است که جایگزین خوبی برای لباس‌های بیرون از خانه، مثل هودی و سویشرت در نظر گرفته می‌شود. اورشرت در هوای خنک روی پیراهن پوشیده می‌شود، و در هوای سردتر، زیر ژاکت قرار می‌گیرد.

نکته: از اورشرت نباید به عنوان پیراهن استفاده کرد!

راهنمای پوشیدن اورشرت مردانه

سایز مناسب

اورشرت به صورت بسته یا باز پوشیده می‌شود، ولی هرگز نباید روی آن کراوات زد! پس یقه آن همانند یقه پیراهن بوده و ناحیه گردن کاملا باز است.

آستین اورشرت باید به اندازه کافی (برای پوشیدن پیراهن زیر آن) گشاد و آزاد باشد. یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای پوشیدن اورشرت مردانه، طول آستین است که باید به مچ دست برسد. زمانی که پیراهنی زیر اورشرت می‌پوشید، آستین آن نباید مشخص باشد.

از آنجا که اورشرت به عنوان یک لباس روپوش یا زیرپوش مورداستفاده قرار می‌گیرد، باید کمی آزاد باشد. البته در صورت بستن دکمه یا زیپ، ناحیه روی سینه باید به حالت صاف و یکدست بایستد.

جنس مناسب

اورشرت های تولیدشده از جنس پارچه‌های نایلونی، برای تیپ‌های اسپرت مناسب هستند. اورشرت با جنس پلی آمید حالت به‌روزتری داشته و دارای زیپ هستند.

فلنل، پارچه نخی مول با نقش برجسته، توییل، جین و البته کتان از دیگر پارچه‌هایی هستند که در تهیه اورشرت از آن‌ها استفاده می‌شود.

پترن مناسب

در هنگام پوشیدن اورشرت مردانه باید به پترن و طرح آن و همین‌طور طرح لباس زیری توجه کرد. پترن چهارخانه درشت (مخصوصا برای تابستان) یکی از محبوب‌ترین طرح‌های انتخابی برای اورشرت است.

در هنگام پوشیدن اورشرت چهارخانه به عنوان روپوش، لباس زیری باید طرح ساده و بدون نقش و نگاری داشته باشد. ولی اگر اورشرت را زیر ژاکت می‌پوشید، رنگ و طرح روپوش باید تیره‌تر از اورشرت باشد.

ترکیب مناسب

برای قرار ملاقات دوستانه می‌توانید اورشرت را روی یک جامپر با بافت ریز پوشیده و تیپ خود را با یک شلوار فیت (نه تنگ نه گشاد) کامل کنید.

برای حضور در دفتر کار نیز می‌توانید از ترکیب پیراهن یقه دار یا زیرپیراهنی نازک، اورشرت و شلوار پررنگ استفاده کنید.

اورشرت زیپ‌دار

اورشرت های زیپ‌دار باعث می‌شوند لباس زیری جذابیت بیشتری پیدا کند. می‌توانید زیپ اورشرت را تا نیمه ببندید تا پیراهن زیری دیده شود. البته در صورت سردشدن هوا، هیچ ایرادی در بستن کامل زیپ وجود ندارد.

تعداد لایه‌های مناسب

اورشرت بین پیراهن و ژاکت قرار می‌گیرد. در حالت عادی، اورشرت روی پیراهن پوشیده می‌شود (دو لایه) و در هوای سردتر، می‌توان یک ژاکت روی اورشرت پوشید (سه لایه). بنابراین تیپ خود را با افزودن لایه‌های اضافی خراب نکنید.

چطور با اورشرت تیپ بزنیم؟

تیپ معمولی

  • اورشرت معمولی
  • تیشرت رنگ تیره
  • شلوار مدل کارگو
  • بوت یا چکمه‌های درشت

پوشیدن اورشرت مردانه

تیپ کژوال

  • اورشرت با رنگ تیره
  • تیشرت با رنگ‌های خنثی (خاکستری، سفید یا آبی سیر یا همان سورمه‌ای)
  • شلوار جین
  • کفش اسپرت

تیپ اسمارت کژوال

  • اورشرت با رنگ تیره (ترجیحا طرح دار مثل کبریتی)
  • پیراهن با رنگ‌های خنثی
  • شلوار مدل چینو با رنگ‌های خنثی یا شلوار چین راسته با سنگ‌شور تیره
  • کفش چرمی

پوشیدن اورشرت مردانه

ارسال نظر