کاهش باورنکردنی فروش پوشاک در آستانه نوروز 1401

در آستانه ورود به سال جدید و نوروز 1401 هستیم اما ظاهرا خبری از تب و تاب‌ همیشگی برای خرید لباس عید نیست. کاهش بی‌سابقه فروش پوشاک در این روزها نیز این مسئله را ثابت می‌کند.

کاهش باورنکردنی فروش پوشاک در آستانه نوروز 1401

کاهش باورنکردنی فروش پوشاک در آستانه نوروز 1401

تنها چند روز به آغاز سال جدید باقی مانده اما این‌طور که پیداست تمایل افراد به خرید لباس عید به طور قابل توجهی کم شده است. اما علت این امر چیست و چه فاکتورهایی در این مسئله دخیل هستند؟

طبق گزارش‌های منتشر شده، افزایش روزافزون قیمت پوشاک و نگرانی مردم از شیوع سویه‌های مختلف کرونا، از عوامل اصلی کاهش تقاضا در صنف پوشاک هستند. یکی از فروشندگان در همین رابطه می‌گوید: « به دلیل کاهش تقاضا و خرید، باعث تعطیلی بسیاری از مغازه‌ها در این صنف شد، از طرفی نیز هیچ‌گونه تسهیلات با سود پایین برای سرپا ماندن این اصناف صورت نگرفت و خسارت‌های جبران‌ناپذیر زیادی به آن‌ها وارد شد.»

وی افزود: « حضور مردم طبق سال‌های گذشته در ایام نزدیک به نوروز نیست، اما همین حضور محدود هم معمولا توان خرید را ندارند و تنها به سوال قیمت‌ها اکتفا دارند و با دست خالی از مغازه‌ها خارج می‌شوند.»

بررسی‌ها نشان می‌دهند فروش پوشاک بین 40 تا 60 درصد کاهش یافته و میزان صادرات تقریبا به صفر رسیده است. باید دید در آینده چه اقداماتی برای رفع مشکلات موجود در صنف پوشاک صورت می‌گیرد.

همچنین بخوانید: شوک قیمتی در پوشاک ایرانی | انحصار، فقدان نظارت یا گرانی تولید؟

ارسال نظر