برای انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی به چه نکاتی توجه کنیم؟

افراد در مراسم‌های رسمی باید به نوع پوشش خود بیشتری داشته باشند. ظاهر آراسته و شیک در این مراسم جلوه‌ای زیبا به آنها می‌دهد. اما برای انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی چه کاری باید انجام دهیم؟

برای انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی به چه نکاتی توجه کنیم؟

راهنمای انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی برای خانم‌ها و آقایان

یک اصل کلی برای پوشیدن لباس وجود دارد که هر مراسمی نیاز به یک لباس مناسب با آن مجلس دارد. مراسم رسمی مثل عروسی، جلسات اداری مهم و همایش‌های بزرگ نیازمند یک پوشش رسمی و شیک است.

در این مجالس تیپ افراد بسیار مهم است. نکات مهمی برای انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی وجود دارد. نکاتی که کمک می‌کند افراد ظاهری آراسته و زیباتر در مجالس رسمی داشته باشند. در ادامه به بیان این نکات می‌پردازیم.

لباس مناسب برای مهمانی رسمی کت و شلوار بهترین گزینه برای مراسم رسمی است

نکاتی درباره انتخاب لباس آقایان در مجالس رسمی

آقایان برای انتخاب لباس مناسب باید روی ست کردن رنگ‌ها دقت کنند. رنگ‌های یکدست مشکی، سرمه‌ای و در کل رنگ‌های تیره برای مجالس رسمی بسیار مناسب هستند. کت و شلوار یا کاپشن و شلوار باید رنگ‌های مشابهی داشته باشند.

پوشیدن کت تک در مراسم رسمی مناسب نیست. استفاده از کت و شلوار بهترین نوع پوشش برای آقایان است. اگر به تیپ اسپرت علاقه دارید، پوشیدن کاپشن چرم با شلوار جین گزینه مناسبی برای شرکت در مراسم رسمی است. اما توجه کنید این پوشش برای همه مجالس رسمی مثل جلسات مهم اداری مناسب نیست.

شلوار باید ساده و بدون چین و طرح باشد. پاچه شلوار نباید کوتاه باشد، اندازه آن تا اندازه مچ پا بسیار مناسب است. استفاده از جوراب ساده ساقدار برای مجالس رسمی مطلوب است. از نپوشیدن جوراب در مراسم رسمی جدا خودداری کنید. همچنین، از کمربند چرمی مشکی ساده با سگک استفاده کنید.

لباس مناسب برای مهمانی رسمی پوشش‌های زینتی جلوه مرتبی به آقایان می‌دهد

پوشیدن پیراهن آستین بلند سفید یا آبی روشن زیر کت جلوه زیبایی به آقایان می‌دهد. توصیه می‌شود از دکمه سردست نیز استفاده کنید. این دکمه تیپ شما را شیک و زیبا می‌کند. گفتنی است، از پوشیدن پیراهن آستین کوتاه زیر کت پرهیز کنید.

اگر اهل پوشش‌های زینتی هستید، رنگ کراوات یا پاپیون را متناسب با کت و شلوار خود ست کنید. بر اساس نظر کارشناسان حوزه مد و فشن، استفاده از پوشش‌های زینتی با رنگ شاد چهره آقایان را جوان و سرحال نشان می‌دهد. بنابراین پوشیدن کراوات یا پاپیون قرمز، بنفش و آبی گزینه‌های مطلوبی برای ظاهر آقایان محسوب می‌شود.

لباس مناسب برای مهمانی رسمی به انتخاب کفش در مجالس رسمی توجه ویژه‌ای کنید

جالب است بدانید، افراد در اولین لحظه دیدار، به صورت غیرارادی به کفش نگاه می‌کنند. بنابراین انتخاب کفش مناسب اهمیت بسیار بالایی دارد. توصیه‌ می‌شود از کفش‌ مشکی بنددار برای ست کردن لباس خود استفاده کنید. بنابر توصیه کارشناسان، کفش‌های نوک‌تیز جلوه خاصی به ظاهر آقایان می‌دهد. همچنین از پوشیدن کفش‌های لژدار خودداری کنید.

لازم به ذکر است، برای حضور در مراسم رسمی از ادکلن یا عطر استفاده کنید. عطر با رایحه گرم باعث می‌شود چهره مقبولی در بین افراد حاضر در مجلس پیدا کنید.

انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی بانوان مانتو و شال استایل خاصی به بانوان می‌دهد

همچنین بخوانید: برای شرکت در جلسه مصاحبه شغلی چه لباسی بپوشیم؟

نکاتی برای انتخاب لباس بانوان در مراسم رسمی

پوشش بانوان بستگی به نوع مجلس رسمی دارد. در واقع آنها باید نسبت به مراسمی که حضور پیدا می‌کنند اقدام به انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی کنند. اگر در مراسمی حضور پیدا می‌کنید که فقط خانم‌ها حضور دارند، بهتر است از لباس‌های بلند و ترجیحا تیره استفاده کنید.

لباس‌های بلند به همراه یک کفش پاشنه بلند، ظاهری آراسته برای خانم‌ها ایجاد می‌کند. پوشیدن پیراهن و دامن ساده یا کت و دامن نیز انتخاب مطلوبی برای پوشش بانوان خواهد بود. استفاده از رنگ‌های شاد و ست بودن آنها با یکدیگر نکته بسیار مهمی است.

خانم‌ها می‌توانند نسبت به زمان حضور در مراسم رسمی، نوع رنگ لباس خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال، مجلس رسمی در زمان عصر است که بانوان می‌توانند از رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای یا خاکستری استفاده کنند. در واقع هرچه زمان مراسم به شب نزدیک‌تر می‌شود، استفاده از رنگ تیره برای انتخاب لباس توصیه شده است.

لباس مناسب برای مهمانی رسمی ظاهری شیک با ست کردن رنگ‌های مرتبت

اگر بانوان در مراسمی شرکت می‌کنند که فضایی مختلط دارد، باید از پوشش مانتو و روسری برای شرکت در این مجالس استفاده کنند. مانتوی طرح‌دار ولی ساده یکی از گزینه‌های مناسب برای انتخاب لباس برای خانم‌هاست. مانتو می‌تواند در دو اندازه بلند یا تا سر زانو باشد که هرکدام بسته به سلیقه شما، پسندیده است.

استفاده از شلوار پارچه‌ای ساده می‌تواند ظاهر شیکی به خانم‌ها بدهد. این شلوار باید با رنگ مانتو ست شود و در صورت لزوم ‌هم‌رنگ مانتو اما کمر‌نگ‌تر از آن باشد. گفتنی است، شلوار رسمی کتان نیز گزینه بسیار خوبی برای مراسم رسمی محسوب می‌شود. همچنین، از پوشیدن شلوار جین در این نوع مراسم‌ها خودداری کنید.

لباس مناسب برای مهمانی رسمی مانتوی ساده طرحدار گزینه مطلوبی برای خانم‌ها محسوب می‌شود

شال یا روسری نیز باید متناسب با مانتو ست شود. انتخاب شال ساده و همرنگ یا روسری طرحدار ساده می‌تواند ظاهر خانم‌ها را آراسته کند. از پوشیدن شال بسیار بلند و خیلی کوتاه پرهیز کنید، اندازه شال باید متناسب با سر شما باشد.

انتخاب کفش پاشنه نیمه بلند و کفش‌های رسمی می‌تواند کمک بسزایی برای ست کردن تیپ خانم‌ها کند. به این نکته توجه داشته باشید که از پوشیدن کفش‌های پر سروصدا خودداری کنید. همچنین، سعی کنید از کفشی استفاده کنید که متناسب با رنگ مانتوی شما باشد.

بیشتر بدانید: چگونه با کفش پاشنه بلند راحت راه برویم؟

کیف استایل خاصی به بانوان می‌دهد. استفاده از کیف‌های چرمی، گزینه مطلوبی برای حضور در مجالس رسمی هستند. اندازه کیف باید متوسط باشد تا لوازم مهم خانم‌ها در آن قرار بگیرد. همیشه به یاد داشته باشید، تیپ شیک و ساده به همراه یک عطر خوشبو بهترین انتخاب برای حضور در مجالس رسمی است.

نظر شما درباره انتخاب لباس مناسب مراسم رسمی چیست؟ آیا تا به حال به این نکات توجه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر