تفاوت بین هودی و دورس دقیقا چیست؟ بررسی دو استایل متفاوت و شبیه!

فصل سرما شده و نوجوانان و جوانان لباس‌های گرم خود را از چمدان‌ها درآورده‌اند. برخی هم در فروشگاه‌ها به دنبال خرید هودی یا دورس هستند تا استایل پاییزه یا زمستانی خود را کامل کنند. اما تفاوت بین هودی و دورس در چیست؟

تفاوت بین هودی و دورس دقیقا چیست؟ بررسی دو استایل متفاوت و شبیه!

تفاوت بین هودی و دورس در جنس و ظاهر

باز هم سرما از راه رسید و تب‌وتاب خرید و پوشیدن لباس‌های گرم و راحت مثل هودی، پالتو و ژاکت بالا گرفت. جوانان عاشق پاییز و زمستان هستند، چون می‌توانند در این ایام سرد و خنک، حسابی خوش‌تیپ شوند! البته اگر گرانی و شوک قیمتی در پوشاک ایرانی بگذارد!

بارانی، پالتو، سویشرت، ژاکت، دورس و هودی از جمله محبوب‌ترین پوشاک پاییزه و زمستانی به حساب می‌آیند و به سبب تنوع بسیار، نوجوانان معمولا به سراغ دو گزینه آخر، یعنی دورس و هودی می‌روند.

در صنعت مد و فشن ایران ، دورس و هودی اخیرا توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. با این حال برخی هنوز نام آن‌ها را به اشتباه به کار می‌برند و از تفاوت بین آن‌ها بی‌خبر هستند. پس با بررسی تفاوت بین هودی و دورس همراه ما باشید.

هودی و دورس شبیه هم هستند، گرم، راحت و آزاد روی تن. اما ظاهر و جنس این دو با یکدیگر فرق می‌کند.

جنس هودی (Hoodi)

هودی از جنس نخ و پنبه است و در برخی مدل‌های آن حتی پشم هم به کار گرفته می‌شود. مدل‌های داخل پشمی مخصوص زمستان است و به خوبی می‌تواند بدن را گرم نگه دارد.

ظاهر خاص هودی

هودی به سبب داشتن کلاه بنددار و جیب یکسره، از سویشرت و دورس متمایز می‌شود. محبوبیت زیاد هودی باعث شده تا با طراحی متنوع و انواع مختلف جلو بسته، جلو زیپ‌دار و دکمه‌دار به بازار عرضه شود.

تفاوت بین هودی و دورس هودی (Hoodi)

جنس دورس (Dors)

از طرف دیگر، دورس یک نوع پارچه نخی ضخیم از جنس الیاف پنبه و بافته‌شده توسط ماشین گردباف است که یک طرف آن متراکم بوده و طرف دیگر حالت رشته‌های نخی دارد. دورس کش می‌آید و معمولا برای لباس‌های ورزشی و گرم‌کن و همین‌طور لباس‌های گرم بچگانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

** توجه داشته باشید که به طور کلی، دورس نه یک لباس، بلکه یک پارچه است که از آن برای دوخت سویشرت، هودی و البسه گرم استفاده می‌شود.

اگر پارچه دورس را در دست بگیرید، به خوبی متوجه ضخامت، کیفیت و مقاومت آن می‌شوید. پس اگر فروشنده‌ای به شما گفت این هودی دورس است، چندان تعجب نکنید!

با این وجود، دورس در قالب یک لباس با طراحی متمایز نسبت به هودی و سویشرت، مورد استقبال گرم جوانان و نوجوانان قرار گرفته است.

ظاهر دورس و تفاوتش با هودی

دورس کلاه ندارد و جیب بزرگی در جلوی آن به چشم نمی‌خورد. اما همانند هودی در طرح‌های زیپ‌دار، جلوبسته و دکمه‌ای در قفسه فروشگاه‌ها یافت می‌شود.

دورس (Dors) و تفاوت آن با هودی دورس (Dors)

شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ هودی یا دورس؟

ارسال نظر