چطور عینک دودی مناسب چهره خود را انتخاب کنیم؟

عینک دودی مناسب چهره باید قسمت‌های بالایی، میانی و پایینی صورت را متوازن کند. با آگاهی از فرم صورت خود به راحتی می‌توانید یک عینک دودی عالی و شیک را انتخاب کنید.

چطور عینک دودی مناسب چهره خود را انتخاب کنیم؟

عینک دودی مناسب چهره

در هنگام خرید عینک دودی، نکات متعددی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. به غیر از مواردی که به سلامت چشم مربوط می‌شود، باید عینکی را انتخاب کنید که به فرم صورتتان بیاید.

به طور کلی 7 شکل متفاوت برای صورت انسان وجود دارد. با کلیک همراه باشید تا از فرم عینک‌های مناسب برای چهره زیبای خود آگاه شوید.

1. عینک دودی مناسب برای چهره گرد

اگر عرض صورتتان از طول آن بیشتر است و خطوط صورت حالت منحنی دارند، پس شما چهره گردی دارید. بهتر است به سراغ عینک‌هایی بروید که با گردی صورتتان در تضاد باشد. فریم‌های زاویه‌دار (خلبانی یا پروانه‌ای) و همین‌طور فریم‌های دایره‌ای و مستطیلی، گرد بودن چهره‌تان را متعادل می‌کنند.

2. عینک دودی مناسب برای چهره بیضی

اگر طول صورتتان تقریبا یک بند انگشت از عرض آن بیشتر باشد و چانه گردی داشته باشید، صورت بیضی‌شکلی دارید. اکثر فریم‌ها ظاهر جذابی روی صورت‌های بیضی‌شکل دارند. تقریبا هر فریمی با صورت بیضی تطابق دارد.

با این حال سعی نکنید منحنی بیشتری به صورت خود اضافه کنید. پس سراغ عینک‌های گرد، بیضی و گربه‌ای نروید.

عینک دودی مناسب چهره

3. عینک دودی مناسب برای چهره مربعی

اگر همانند صورت‌گردها، عرض چهره‌تان از طول آن بیشتر است ولی خطوط چهره‌تان زاویه‌دار هستند، پس صورت مربعی‌شکل دارید. عینکی را انتخاب کنید که مربعی بودن صورتتان را تشدید نکند. پس دور فریم‌های زاویه‌دار (چندضلعی، مستطیلی، مربعی) را خط بکشید.

4. عینک دودی مناسب برای چهره قلبی

اگر طول صورتتان تقریبا یک بند انگشت از عرض آن بیشتر است و چانه زاویه‌داری دارید، پس صاحب یک چهره قلبی‌شکل هستید. انتخاب عینک برای شما کمی سخت است، چون پیشانی پهن و چانه تیزی دارید.

عینک دودی مناسب چهره شما نباید حجم اضافی به صورتتان اضافه کند و در عین حال با چانه زاویه‌دارتان در تضاد باشد.

عینک دودی مناسب چهره

5. عینک دودی مناسب برای چهره لوزی

اگر حدفاصل گونه‌های شما از عرض پیشانی بیشتر است و چانه باریکی دارید، چهره شما لوزی‌شکل یا الماسی است. صورت‌های لوزی‌شکل معمولا گونه‌های برجسته‌تری داشته و نسبت به صورت‌های معمولی کشیده‌تر هستند.

فریم‌های بدون لبه و گربه‌ای خیلی با صورت‌های لوزی‌شکل تطابق دارند. فریم‌های گرد نیز جلوه زیادی به این نوع صورت می‌بخشند. عینک دودی مناسب چهره شما نباید چانه زاویه‌دار و فاصله بین دو گونه‌تان را تشدید کند.

6. عینک دودی مناسب برای چهره مثلثی

اگر رأس مثلث صورت زیبای شما رو به پایین است، می‌توانید از عینک‌های مناسب برای فرم قلبی استفاده کنید. ولی اگر رأس مثلت رو به بالا باشد، یعنی پیشانی باریکی دارید و فاصله بین دو گونه تا چانه‌تان نسبتا زیاد است.

فریم‌های گربه‌ای می‌توانند عرض قسمت بالای صورت شما را کشیده‌تر نشان داده و توازن عالی را با دو قسمت پایین‌تر به وجود آورند. عینک‌های خلبانی، چندضلعی و مستطیلی نیز با چهره شما تناسب دارند.

7. عینک دودی مناسب برای چهره مستطیلی

صورت‌های مستطیلی از حالت عادی باریک‌تر و کشیده‌تر بوده و اجزای موازی نسبت به یکدیگر موازی هستند. اگر فک مربعی دارید اما طول صورتتان از عرض آن بیشتر است، پس صاحب یک چهره مستطیلی هستید.

اصلا به سراغ عینک‌های مستطیلی و زاویه‌دار نروید و در عوض، عینک‌های گرد را جهت خرید انتخاب کنید.

عینک دودی مناسب چهره

ارسال نظر