نشت لوله انتقال گاز و آتش سوزی مهیب در خلیج مکزیک

رسانه کلیک – در پی انتشار گاز از خط لوله انتقال سوخت زیر دریا، خلیج مکزیک و بخش غربی شبه جزیره یوکاتان در آتش سوختند. خوشبختانه آسیب جانی به کسی وارد نشده است.

نشت لوله انتقال گاز و آتش سوزی مهیب در خلیج مکزیک

به گزارش رویترز، آتش‌سوزی گسترده‌ای که روز جمعه در خلیج مکزیک اتفاق افتاده، به دلیل نشر گاز از لوله انتقال سوخت بوده است. این آتش پس از سوزاندن بخش عمده‌ای از شبه جزیره یوکاتان، حدود پنج ساعت بعد به دست امدادگران خاموش شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز طبق معمول دست روی دست نگذاشته و عکس و فیلم‌های مربوط به این فاجعه را در صفحات خود منتشر کرده‌اند.

افرادی که به موضوع آگاهی داشته‌اند طی مصاحبه‌ای با رویترز اعلام کردند منشأ اصلی آتش‌سوزی، یکی از لوله‌های متصل به میدان نفتی کو ملوب ساپ (Ku Maloob Zaap) شرکت پمکس (Pemex) بوده است. این شرکت دولتی که سال 1938 میلادی تأسیس شده، عموما در زمینه اکتشاف، توسعه و تولید نفت خام، گاز طبیعی، میعانات گازی، پالایش و همین‌طور تولید و توزیع محصولات پتروشیمی فعالیت می‌کند.

شاید جالب باشد بدانید روزانه به طور متوسط بیش از 850 هزار بشکه نفت خام از میدان کو ملوب ساپ تولید می‌شود. در گزارش آمده است که تأسیسات تولید فعال میدان تحت تأثیر طوفان‌های الکتریکی و باران شدید قرار گرفته و دچار نقص فنی و عملیاتی شده است. پمکس در آینده نزدیک علت وقوع این حادثه را به طور جدی بررسی خواهد کرد.

به گفته یک منبع ناشناس، امدادگران برای مهار زبانه‌های آتش از نیتروژن استفاده کرده‌اند و خوشبختانه آسیب جانی به کسی وارد نشده است.

ارسال نظر