آغاز پروسه لغو مجوز فعالیت دو شرکت مخابراتی چینی در آمریکا

رسانه کلیک - کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا پروسه لغو اجازه فراهم کردن خدمات مخابراتی بین‌المللی و بین ایالتی در آمریکا برای شرکت‌های چاینا یونیکام امریکاس، پسفیک نت ورک و کام نت، زیرمجموعه این شرکت را آغاز کرد.

آغاز پروسه لغو مجوز فعالیت دو شرکت مخابراتی چینی در آمریکا

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در آوریل در خصوص احتمال تعطیلی فعالیتهای آمریکایی سه شرکت مخابراتی تحت کنترل دولت چین شامل دو شرکتی که نامشان روز چهارشنبه اعلام شد و شرکت چاینا تلکام، هشدار صادر کرده بود. چاینا یونیکام امریکاس یک مجوز دو دهه ای برای فراهم کردن خدمات مخابراتی بین المللی در آمریکا دارد.

کمیسیون ارتباطات فدرال پروسه مشابهی را در دسامبر برای لغو مجوز چاینا تلکام آغاز کرد که بزرگترین شرکت مخابراتی چین است و اجازه دارد به مدت حدود ۲۰ سال خدمات مخابراتی در آمریکا فراهم کند.

جئوفری استارکس، کمیسیونر کمیسیون ارتباطات فدرال خاطرنشان کرد که بسیاری از شرکت‌های مخابراتی چینی دیتاسنترهایی دارند که در آمریکا فعالیت می کنند اما این کمیسیون فاقد اختیار قانونی برای پرداختن به این تهدید امنیت ملی بالقوه است.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون ارتباطات فدرال در ماه می سال ۲۰۱۹ به اتفاق آرا به رد حق شرکت مخابراتی چینی چاینا موبایل برای فراهم کردن خدمات در آمریکا رای داد و به این ریسک اشاره کرد که دولت چین ممکن است از این مجوز برای انجام عملیات جاسوسی علیه دولت آمریکا استفاده کند

ارسال نظر