آمادگی دیجی‌پی برای ورود به دنیای رمز ارزها

 رسانه کلیک - نشست خبری دیجی‌پی همزمان با رونمایی از  گزارش سال 2020 این مجموعه با حضور اهالی رسانه به شکل آنلاین برگزار شد.

آمادگی دیجی‌پی برای ورود به دنیای رمز ارزها

هومن امینی، مدیرعامل دیجی‌پی در مراسم رونمایی از گزارش سالانه این ارائه دهنده خدمات پرداخت گفت: «در نظر داریم خدمات خود را به گونه‌ای گسترش دهیم تا مردم سرویس‌های مدنظرشان را ساده‌تر دریافت کنند.» به گفته او در سال جاری تمرکز آنها بیشتر از همه چیز روی خرید قسطی بوده است. طبق گزارش سالانه دیجی‌پی و آنطور که مدیرانش در این مراسم اعلام کردند صفحه خرید اقساطی این شرکت دانش‌بنیان یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۴۲۹ بازدیدکننده یکتا داشته است. این درحالی ا‌ست که از میان ۴۲۲ هزار و ۱۵۹ کاربر ثبت‌نام‌ کرده، ۲۹ هزار و ۱۰۰ کاربر اعتبار دریافت کرده‌اند که مبلغ کل این اعتبار برای خرید بیش از ۲۷۰هزار کالا ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

امینی پیش‌بینی کرد با توجه به داده‌های که گزارش سالانه آنها نشان می‌دهد، کاربران دیجی‌پی در سال آینده دوبرابر خواهد شد. طبق گفته او افزایش میزان کاربران ارتباط مستقیمی به استراتژی رفتاری کاربرانشان خواهد داشت. او همچنین پیش‌بینی کرد تعداد نصب فعال این اپلیکیشن در سال آینده به دو تا سه میلیون برسد.

مدیرعامل دیجی پی در نشست رونمایی از گزارش سالانه این شرکت اعلام کرد رگولاتوری باید دو مساله خرید و فروش رمزارز و استفاده از رمزارز در توسعه تجارت الکترونیکی کشور را از هم تفکیک و به کسب و کارها کمک کند تا در این زمینه فعالیت داشته باشند.

همچنین مدیر عامل دیجی کالا در این نشست خبر از امکان همکاری و ادغام دیجی‌پی با دیگر بازیگران حوزه فین‌تک و اینشورتک داد. به گفته او حوزه فین‌تک آنقدر بزرگ است که نیاز به حضور چندین بازیگر در آن حس می‌شود تا سوپراپ دیجی‌پی بتواند خدمات بهتری را به کاربران ارائه دهد.

«هومن امینی» مدیرعامل دیجی پی در پاسخ به این پرسش که آیا روزی وارد حوزه رمزارز خواهند شد تاکید کرد که آنها برای این کار آماده هستند اما باید ببینند رگولاتور چه تصمیمی می‌خواهد بگیرد: «خرید و فروش رمزارز باید با امکان خرج کردن آن در سیستم توسعه تجارت الکترونیکی تفکیک شود. ما در دیجی کالا انبوهی از کالای الکترونیکی داریم که می‌توانیم آنها را با این سیستم بفروشیم. بسیاری از ایرانیان که خارج کشور بودند با این روش می‌توانند برای بستگان خود خریدهای متنوعی از ایران داشته باشند. اگر درگاه‌ها امکان پردازش رمزارزها را داشته باشند این مساله کاملا شدنی است.»

به گفته امینی، ایران در قیاس با خیلی از کشورها Banked به حساب می‌آید چرا که خیلی از ایرانیان یک حساب بانکی دارند، رگولاتور می‌تواند با نگاه مثبت به فعالین حوزه کمک کند تا این مساله را درست کند. ما حاضر هستیم در تهیه دستورالعمل‌ها و اجرایی شدن طرح‌ها کمک کنیم و این کار را در انجمن فین‌تک ایران نیز ادامه می‌دهیم.

او می‌گوید هنوز نمی‌تواند وعده رمز ارزی همچون دیجی کوین را به کاربران بدهد چرا که هنوز در تصمیم گیری درباره رمز ارزهای فعلی مشقات زیادی همراه است اما احتمال چنین رمز ارزی را در آينده دور نامحتمل نمی‌داند.

مدیر عامل دیجی کالا در پاسخ به خبرنگار کلیک مبنی بر رقبایی که دیجی کالا دارد گفت:« صرفا لندو تیمچه یا اسنپ شاپ رقیب ما نیست. رقبای ما بالغ بر 4 هزار فروشگاه هستند .»

از سوی دیگر، در سال گذشته، لندو که در حوزه لندتک کار می‌کند و امکان فروش اقساطی از بسیاری فروشگاه‌های اینترنتی را فراهم آورده همکاری خود را با دیجی کالا قطع کرد. محمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دیجی پی توانسته خلا لندو را در بخش فروش اقساطی پر کند یا خیر تاکید کرد که همکاری آنها با لندو بر اساس یک سیستم نادرست بود و حالا تازه به چرخه درست خود رسیده است:

«آن چیزی که در لندو ارائه می‌شد یک راه حل غیراستاندارد بود، خرید کارت‌های هدیه دیجی‌کالا و استفاده از این کارت‌ها در اکوسیستم لندتک یک راه‌حل امروزی و سیستم درست و اصولی نیست. شاید در اکوسیستم لندو که متنوع‌تر باشد این موضوع کاربردی باشد اما برای ما تجربه نه‌چندان خوبی بود. در نقشه راه دیجی‌پی همیشه ارائه کالاها به صورت قسطی یکی از موارد اصلی بوده و تصمیم گرفتیم آن راه حل غیراستاندارد را حذف کنیم و به یک راه حل درهم تنیده با دیجی کالا تبدیل شود. این راه حل مبتنی بر امتیاز و مبتنی بر Visibility End To End است. یعنی همه چیز از لحظه درخواست خدمات اعتباری و طی کردن پروسه دریافت، خرید محصول و بازپرداخت اقساط و گرفتن فیدبک رصد می‌شود.»

اما ارائه دهنده سرویس‌های اعتباری دیگر چطور می‌توانند در این اکوسیستم دیجی‌پی باشند؟ حمید محمدی می‌گوید می‌توان با اشتراک گذاشتن والت‌شان این کار را انجام دهند و یا روش‌های خلاقانه دیگری که می‌توانند درباره آنها صحبت کنند تا به یک نتیجه برسند: «ما دوست داریم این سیستم بزرگتر شود و از ایده‌های جدید استقبال می‌کنیم.»

مدیرعامل دیجی‌کالا در این نشست از بازیگران حوزه فین‌تک درخواست کرد برای ارتقاء خدمات‌‌دهی مالی با دیجی‌پی همکاری نمایند و تاکید کرد به هیچ انحصارگرایی در این بخش تکیه ندارند. حمید محمدی در ادامه از تمام بانک‌ها، موسسات مالی، صندوق‌ها و شرکت‌های لیزینگ نیز درخواست کرد با توجه به تقاضای بالا برای دریافت اعتبار، با دیجی‌پی همکاری نمایند: «دیجی‌پی با اتکا به مطالعات خود و با به‌کارگیری تکنولوژی، توانسته امکان‌سنجی دقیقی برای اعطای وام به افراد به‌عمل آورد.»

ارسال نظر