آمار جان باختگان تصادف‌های جاده‌ای در سفرهای نوروزی به 440 نفر رسید

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در یک مصاحبه رادیویی اعلام کرد که تعداد جان باختگان تصادف‌های نوروزی از 25 اسفند ماه تا کنون به 440 نفر رسیده است.

آمار جان باختگان تصادف‌های جاده‌ای در سفرهای نوروزی به 440 نفر رسید

سردار تیمور حسینی در گفتگوی تلفنی با برنامه پارک شهر رادیو تهران افزود: در کل کشور امسال افزایش تردد حدود ۴۵ درصد داشته ایم و وقوع بعضی از حوادث اجتناب ناپذیر است و امسال تصادفات جاده‌ای در مقایسه با مدت مشابه پارسال کمتر بوده است، ولی به دلایل مختلف از سال‌های پر حادثه به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تصادف از یک آن غفلت و بی احتیاطی سرچشمه می‌گیرد گفت: علت اکثر تصادفات از سبقت غیر مجاز در راه‌های دو طرفه و جداسازی نشده نشات می‌گیرد که در سیستان و بلوچستان، فارس، کهکیلویه و بور احمد و بوشهر در یکی دو تا از تصادفات چهار یا پنج نفر، و تصادف دیگر هفت یا هشت نفر از هموطنانمان را از دست دادیم.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در نوروز امسال در کل کشور به طور متوسط ۴۵ درصد افزایش تردد داشتیم و این افزایش تردد در مسیر شهر‌های زیارتی و محور‌های شمالی بیشتر بوده است که افزون بر ۸۰ درصد را نشان می‌دهد.

سردار تیمور حسینی گفت: از ۲۵ اسفند تا امروز محور چالوس هر روز شاهد تراکم بوده است و بار پر حجمی از سمت تهران و کرج و مرزن آباد به سمت چالوس در حرکت بودند و همکاران پلیس دیشب تا صبح درگیر همین مسیر‌ها بودند.

وی در خصوص محدودیت‌های جاده‌ای نیز گفت: در چند روز گذشته مجبور شدیم محور چالوس و هراز را در مقاطعی یک طرفه کنیم که یکطرفه کردن مسیر در ابتدا و انتهای تعطیلات راحت است، اما در این سه و چهار روز اخیر یعنی از روز شنبه تا سه شنبه شرایط سخت‌تر خواهد شد، زیرا عمده بار ترافیکی مربوط به برگشت مسافران است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر