آمریکا دو هکر ایرانی را به سال‌ها جاسوسی سایبری متهم کرده است

رسانه کلیک - ایلات متحده آمریکا دو هکر ایرانی را به جاسوسی سایبری از سال 2013 متهم کرده است و به دنبال دستگیری آن‌ها است. 

آمریکا دو هکر ایرانی را به سال‌ها جاسوسی سایبری متهم کرده است

ایالات متحده آمریکا اتهاماتی را مطرح كرده و به دنبال دستگیری دو فرد ایرانی است كه گمان می‌کند به دستور دولت ایران و به خاطر منافع مالی شخصی خود مرتکب جرایم سایبری شده‌اند. آمریکا ادعا می‌کند که دو فرد با نام‌های هومن حیدریان و مهدی فرهادی از شهر همدان ایران، از سال 2013 میلادی حملات سایبری زیادی به مراکز مختلفی در آمریکا کرده‌اند.

در این حملات بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای دیگر، اتاق فکر واشنگتن، یک پیمانکار دفاعی، یک شرکت هوافضا، یک سازمان سیاست خارجی، سازمان‌های غیر‌دولتی (NGO) و... که بیشتر در ایلات متحده آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی قرار داشتند مورد حمله قرار گرفته بودند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که این دو هکر ایرانی به حساب‌ها، شبکه داخلی و کامپیوترهای قربانیان خود دسترسی پیدا کرده بودند و داده‌های مالی و اطلاعات محرمانه ای درباره امنیت ملی، سیاست خارجی، انرژی هسته‌ای و هوا فضا و دارای‌های معنوی مانند مقالاتی که منتشر نشده‌اند را سرقت کرده‌اند.

علاوه بر این، طبق گفته جورج ام. کراوچ جونیور، نماینده ویژه بخش نیوآرک FBI، این دو نفر همچنین اطلاعات شخصی و ارتباطی مخالفان ایران، فعالان حقوق بشر و رهبران مخالفان را مورد هدف و سرقت قرار داده‌اند.

دادستان‌های آمریکا ادعا می‌کنند که برخی از اطلاعات سرقت شده به مقامات اطلاعاتی دولت ایران تحویل داده شده است؛ اما سایر اطلاعات نیز برای سودهای شخصی هکرها در بازارهای سیاه فروخته شده است.

اکنون FBI به دنبال دستگیری آن‌ها است و بیش از 20سال زندان برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر