چگونه دارک مود صفحه جستجوی گوگل را فعال کنیم؟

کاربران سالهاست صفحه اول گوگل را بصورت یک لوگوی رنگارنگ Google در زمینه سفید می‌بینند. اما در نهایت گوگل حالت شب یا Dark Mode را به صفحه اول سرچ گوگل اضافه کرد.

چگونه دارک مود صفحه جستجوی گوگل را فعال کنیم؟

اگرچه صفحه اصلی جستجوی گوگل طی این سالها چندین بار تغییر جزئی داشته، اما طراحی کلی آن ثابت مانده است. پس از ارائه تم تیره یا دارک مود برای برنامه‌های تلفن همراه گوگل، این شرکت سرانجام به چشم کاربران دسکتاپ نیز اجازه استراحت می‌‎دهد.

دارک مود صفحه جستجوی گوگل

قابل ذکر است تنظیمات دارک مود نه تنها پس زمینه را به رنگ مشکی تبدیل می‌کند، بلکه لوگوی گوگل را کاملا سفید کرده و ظاهر مینیمالیستی فوق‌العاده به سایت می‌بخشد.

افراد کمی در حال حاضر به این ویژگی دسترسی دارد و این کاملا به IP شما بستگی دارد. اما بطور کلی، ویژگی دارک مود چند هفته آینده بطور عمومی قابل دسترس می‌‎باشد.

فعال کردن این حالت بسیار ساده است. روی «تنظیمات» در پایین Google.com کلیک کنید و «Appearance Dark Theme» را انتخاب کنید؛ که اگر این ویژگی برای حساب شما فعال نشده باشد، شما نمی‌توانید آن را ببینید.

dark mode

راه دیگر این است که دکمه چرخ‌دنده را در بالا سمت راست صفحه سرچ گوگل انتخاب کنید.

تم تیره گوگل

سپس به صفحه تنظیمات منتقل می‌شوید، در آنجا یک برگه appearance مشاهده می‌کنید. به سادگی تم تیره یا روشن را انتخاب کنید یا از Google بخواهید به طور خودکار این را بر اساس تنظیمات ساعت سیستم شما تغییر دهد.

حالت شب گوگل

این ویژگی به صفحه اول گوگل تلفن همراه نیز اضافه خواهد شد، اگرچه هنوز زمان آن مشخص نیست.

ارسال نظر