آنر با قیمت 15 میلیارد دلار به دولت شنژن فروخته می‌شود

رسانه کلیک - شرکت هوآوی قصد دارد کسب‌وکار گوشی‌های اقتصادی خود به نام آنر را به قیمت 100 میلیارد یوان یعنی حدود 15 میلیارد دلار به گروه Digital China و دولت شهر شنژن (شهر مادر برند آنر) بفروشد. 

آنر با قیمت 15 میلیارد دلار به دولت شنژن فروخته می‌شود

گزارش جدید رویترز نشان می‌دهد که شرکت هوآوی قصد دارد یکی از برندهای زیرمجموعه خود را با قیمت زیادی به دولت محلی و شرکت دیگری بفروشد. برای افرادی که اطلاع ندارد باید گفت شرکت هوآوی مدتی است که به دنبال فروش کسب‌وکار آنر است؛ زیرا به دلیل تحریم های آمریکا با محدودیت‌های زیادی در تامین مواد اولیه مورد نیاز خود رو به رو شده بود. هوآوی زنجیره تامین چیپست های خود را از دست داده است و داشتن یک کسب‌وکار برای گوشی‌های اقتصادی، فشار بیشتری در این شرایط به او وارد می‌کند.

این گزارش زمانی منتشر شد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز مشخص نشده بود؛ اما به نظر می‌رسد هوآوی امیدی به این ندارد که با تغییر رئیس جمهور آمریکا، تغییری در شرایط کسب‌وکار او ایجاد شود. در واقع ممکن است بعد از اینکه جو بایدن مدیریت امور را به دست بگیرد، باز هم نگرانی‌های آمریکا درباره خطر امنیتی شرکت‌های چینی وجود داشته باشد.

این معامله به صورت کاملا نقدی انجام می‌شود و همه دارایی ها، برند تجاری، قابلیت تحقیق و توسعه و حتی مدیریت زنجیره تامین این کسب‌وکار واگذار خواهد شد. این خبر هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است و به گفته منابع مختلف، تا تاریخ 15 نوامبر یا 25 آبان به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

سه شرکت سرمایه‌گذاری که توسط مرکز فناوری مالی شنژن پشتیبانی می شوند نیز در این معامله حضور دارند و هر یک از آن‌ها حدود 10 تا 15 درصد از سهام این کسب‌وکار را دریافت خواهند کرد. آنر قصد دارد بعد از این معامله، تیم مدیریتی و بیش از 700 هزار کارمند و کارگر خود را حفظ کند. همچنین این کسب‌وکار برنامه دارد که تا 3 سال آینده سهام خود را به صورت عمومی عرضه کند.

ارسال نظر