آیا تردمیل لاغر می‌کند؟

دویدن در منزل یا باشگاه ورزشی، برای تناسب اندام مفید است. تردمیل وسیله‌ای محبوب برای ورزش‌های هوازی است. اما اینکه تردمیل لاغر می‌کند یا خیر، کاملا به نحوه استفاده از آن بستگی دارد.

آیا تردمیل لاغر می‌کند؟

کسانی که تردمیل دارند، می‌دانند که این دستگاه ورزشی می‌تواند برای پیاده‌روی و دویدن به خصوص در شرایط آب‌و‌هوایی نامناسب، بسیار مفید باشد. دویدن می‌تواند چربی بسوزاند، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از تردمیل برای کاهش وزن بیشترین استفاده را ببرید.

آیا تردمیل لاغر می کند و برای کاهش وزن مفید است؟

برای بررسی این موضوع، نحوه رفتار بدن هنگام استفاده از تردمیل بررسی شده است. همچنین تحقیق شده که بهترین روش استفاده از تردمیل برای کاهش وزن چیست. این تحقیق به ما می‌گوید که آیا پیاده‌روی با شیب برای کاهش وزن مفید است، یا چه غذاهایی بخوریم و از چه غذاهایی باید اجتناب کنیم.

هر نوع ورزش با شدت متوسط ​​تا شدید، می‌تواند مزایای زیادی برای سلامتی داشته باشد. ورزش علاوه بر کمک به افزایش سلامت روان، کاهش فشار خون و کاهش خطر مرگ تا 30 برابر، می‌تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند.

اما همه تمرین‌ها یکسان نیستند. دویدن روی تردمیل مانند دویدن روی زمین است، اما تفاوت‌های کلیدی بین این دو وجود دارد. دویدن در بیرون از خانه، ورزشکاران را در معرض زمین‌های ناهموار، شیب‌های متفاوت و مقاومت در برابر باد قرار می‌دهد که همه اینها مستلزم صرف انرژی بیشتری است.

آیا تردمیل لاغر می کند؟

ملیسا ماجومدار، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم درمانی می‌گوید: «ورزش می‌تواند برای بدن و ذهن مفید باشد.»

وی افزود: «به طور کلی، ورزش‌های متوسط ​​تا شدید می‌تواند کاهش وزن را به همراه داشته باشد. ورزش اگر با تغییرات رژیم غذایی ترکیب شود، اثر مضاعفی بر لاغری خواهد گذاشت.»

کاهش وزن و تداوم آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. طبق گزارش موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی، لاغری به موارد زیر بستگی دارد:

  • ژن‌ها و سابقه خانوادگی
  • آمادگی جسمانی
  • سن
  • رابطه جنسی
  • عادات زندگی
  • کمبود خواب
  • میزان دریافت کالری

اما این بدان معنا نیست که کاهش وزن با تردمیل امکان‌پذیر نیست. در تحقیقی که در سال 2014 در مجله Work of the Department منتشر شد، محققان 20 پزشک را موظف کردند تا فعالیت بدنی خود را با استفاده از تردمیل، افزایش دهند.

آنها گزارش این تحقیق را اینگونه بیان کردند: «تحقیقات نشان داده است افرادی که نشسته‌اند 60 تا 80 کالری در ساعت مصرف می‌کنند. اما اگر 1 ساعت پیاده‌روی داشته باشند، 125 کالری اضافی در هر ساعت مصرف می‌کنند.»

پیاده‌روی روی سطح شیب‌دار می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. به گزارش Healthline (وب‌سایت آمریکایی که ارائه دهنده اطلاعات سلامت است)، سطح شیب‌دار ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد، ماهیچه‌های بیشتری را درگیر می‌کند و تعداد کالری که می‌سوزانید را افزایش می‌دهد.

به گفته Healthline، فردی که 60 کیلوگرم وزن دارد هنگام راه رفتن روی سطح شیب‌دار با سرعت 6 کیلومتر در ساعت می‌تواند حدود 354 کالری بسوزاند؛ در حالی که هنگام راه رفتن روی سطح صاف 224 کالری می‌سوزاند. و شخصی که 80 کیلوگرم وزن دارد می‌تواند 490 کالری در هنگام راه رفتن روی سطح شیب‌دار بسوزاند، که حدود 179 کالری بیشتر از هنگام راه رفتن روی سطح صاف است.

دویدن روی سطح شیب دار

درست است که می‌خواهیم با تردمیل لاغر شویم اما قبل از اینکه شیب تردمیل را افزایش دهید، مهم است که پیامدهای منفی پیاده‌روی مانند افزایش کمردرد را در نظر بگیریم. نکته اصلی این است که زیاد به بدن خود فشار وارد نکنید. اگر از درد اندام تحتانی یا مشکلات کمر و زانو رنج می‌برید، قبل از تنظیم شیب تردمیل با یک پزشک مشورت کنید.

شما نباید با شکم خالی روی تردمیل بدوید. حتما قبل از شروع تمرین روی تردمیل، غذای کم و پر انرژی مصرف کنید. شما باید یک تا دو ساعت قبل از تمرین غذا بخورید. وعده‌های غذایی باید متعادل و با انتخاب از همه گروه‌های غذایی باشد که شامل:

  • کربوهیدرات‌ها مانند میوه‌ها و غلات کامل
  • پروتئین‌ها مانند حبوبات، گوشت بدون چربی
  • چربی‌های سالم مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو
  • سبزیجات مانند گوجه فرنگی و کلم بروکلی

بهتر است از غذاهای چرب و سرشار از فیبر اجتناب کنید. لبنیات چرب، غذاهای سرخ شده، نوشیدنی‌های انرژی زا ممکن است هنگام دویدن، مشکلات معده ایجاد کنند و باعث اختلال حین ورزش کردن شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین و ارزان ترین تجهیزات ورزشی برای خرید کدامند؟

ارسال نظر