آیفون 13 تنها با یک روش تشخیص بیومتریک عرضه می‌شود

برخلاف انتظار کاربران، سری جدید آیفون 13 تنها با روش تشخیص بیومتری Face ID به بازار عرضه می‌شوند و فعلا خبری از بازگشت سنسور اثر انگشت نیست.

آیفون 13 تنها با یک روش تشخیص بیومتریک عرضه می‌شود

گوشی‌های آیفون 13 و پاندمی کرونا

با شروع پاندمی کرونا، تنها روش بیومتری اپل مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفت. آیفون‌های جدید اپل تنها از فناوری تشخیص چهره و کلمه عبور برای باز کردن قفل گوشی پشتیبانی می‌کنند. اما به دلیل لزوم استفاده از ماسک در دوران پاندمی، استفاده از این قابلیت با مشکل مواجه شده است.

زمانی که ماسک روی صورت باشد، ویژگی Face ID به خوبی عمل نمی‌کند. البته کمپانی کوپرتینویی یک ویژگی جدید را با دخالت اپل واچ معرفی کرده است. این ویژگی به کاربران در گشودن قفل گوشی خود کمک می‌کند.

اما مشکل این است که تمام آیفون دارها لزوما کاربر ساعت هوشمند این کمپانی نیستند. به همین خاطر، کاربران اپل منتظر بازگشت ویژگی Touch ID مخصوصا در گوشی‌های سری 13 هستند.

در ابتدای سال جاری، گزارش‌های متعددی مبنی بر بازگشت فناوری Touch ID به سری آیفون 13 در فضای آنلاین منتشر شد. طبق این گزارش‌ها، پرچم‌دار جدید گوشی‌های آیفون هم از فناوری تشخیص چهره و هم از فناوری تشخیص اثر انگشت استفاده می‌کنند.

ناگفته نماند که اپل به نوبه خود، پتنت های متعددی از کاربرد فناوری Touch ID در زیر نمایشگر را در شش ماه اخیر به نمایش گذاشته است. اما خبر جدید چندان خوشایند کاربران آیفون نیست.

فناوری Touch ID به این زودی‌ها برنمی‌گردد!

ظاهرا اپل قصد ندارد فناوری تشخیص اثر انگشت را به این زودی‌ها به گوشی‌های خود بازگرداند. به بیان بهتر، گوشی‌های سری آیفون 13 هنوز هم تنها با یک نوع فناوری بیومتریک به بازار عرضه می‌شوند، و آن‌هم Face ID است.

اپل در حال حاضر مشغول آزمایش سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر است. هرچند این فناوری در گوشی‌های آیفون 13 مشاهده نخواهد شد.

با توجه به ادامه اپیدمی کرونا، کاربران چندان علاقه‌ای به استفاده از فناوری تشخیص چهره یا ورود کلمه عبور برای باز کردن قفل دستگاه خود ندارند. اما صرف‌نظر از نبود فناوری Touch ID، سری جدید آیفون 13 دارای ویژگی‌های پیشرفته بسیاری است که به هیچ وجه نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

پیکربندی دوربین در گوشی‌های جدید به طور قابل‌ملاحظه‌ای ارتقا یافته و اصلاح شده است. ثبات دوربین و قابلیت‌های تصویربرداری در شب بهبود پیدا کرده‌اند. نمایشگر به کار رفته در گوشی‌های جدید برای نخستین بار از نرخ نوسازی 120 هرتزی برخوردار هستند. اندازه ناچ نیز کاهش یافته است.

در ضمن، بد نیست بدانید گوشی‌های جدید از باتری بزرگ‌تری با ظرفیت بیشتر استفاده می‌کنند. ظاهرا سری آیفون 13 در اواسط ماه سپتامبر به طور رسمی از راه می‌رسند.

ارسال نظر