آی اس پی اوپو انقلابی در کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند

رسانه کلیک - افشاگری جدید نشان می‌دهد که آی اس پی اوپو به عنوان تراشه انحصاری این شرکت چینی و با هدف ارتقای چشمگیر کیفیت دوربین ساخته می‌شود.

آی اس پی اوپو انقلابی در کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند

آی اس پی اوپو به عنوان یک تراشه انحصاری

کمپانی اوپو سابقه خوبی در سرمایه‌گذاری روی واحد R&D داشته و درصد بالایی از بودجه خود را صرف بهبود فناوری دوربین می‌کند. این سرمایه‌گذاری‌ها غالبا مثمر ثمر واقع می‌شوند که اثبات آن‌ در گوشی Find X3 Pro به خوبی مشهود است. این گوشی می‌تواند تصاویری با کیفیت فوق‌العاده را تهیه کند.

گزارش جدیدی به تازگی منتشر شده که به بهبود ناگهانی و قابل‌ملاحظه دوربین اوپو اشاره می‌کند. یک افشاگر چینی به نام DigitalChatStation خبر جدیدی را درباره کمپانی اوپو لو داده است. ظاهرا این شرکت قرار است پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) انحصاری خود را تولید کرده و کارایی گوشی‌های هوشمند خود را ارتقا بخشد.

این اقدام اوپو به نوعی پیروی از رویه شیائومی در ساخت ISP انحصاری خود، یعنی Surge C1 محسوب می‌شود. تراشه Surge C1 در نخستین گوشی انعطاف‌پذیر شیائومی به نام Mi Mix Fold مورد استفاده قرار گرفته است.

تاکنون اطلاعات خاصی درباره آی اس پی اوپو منتشر نشده است. در حالی که کاربرد این تراشه در گوشی‌های اوپو سری فایند X4 (یا فایند X5) چندان بعید نیست، اما جای تعجبی ندارد که این ISP به گوشی‌های وان پلاس نیز راه پیدا کند. هرچه باشد این دو کمپانی چینی با یکدیگر ادغام شده‌اند و وان پلاس به عنوان یک زیربرند، به منابع و فناوری‌های اوپو دسترسی دارد.

با استناد به یک گزارش تأیید نشده، وان پلاس قرار است به یکی از خطوط ساخت محصولات پرچم‌دار اوپو تبدیل شود. با توجه به اینکه عدد 10 رقم بعدی در رویه نام‌گذاری گوشی‌های وان پلاس است، می‌توان حدس زد که محصول آینده این شرکت چینی با بهره‌مندی از ISP اوپو به طور چشمگیری ارتقا پیدا می‌کند.

ارسال نظر