کرونا باز هم در کمین کادر درمان | واکسیناسیون فایده ندارد؟

برخی پرستاران و اعضای کادر درمان علیرغم دریافت واکسن به ویروس کرونا مبتلا شده و در برخی موارد جان خود را از دست داده‌اند.  

کرونا باز هم در کمین کادر درمان | واکسیناسیون فایده ندارد؟

ابتلای دوباره کادر درمان به کرونا

حسین کرمانپور، مدیر روابط عمومی سازمان پزشکی به تازگی از ابتلای مجدد کادر درمان به ویروس کرونا خبر داده است. تعدادی از نیروهای درمانی نیز علیرغم دریافت دوز دوم واکسن کرونا، جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گفته‌های کرمانپور، ابتلای کرونا در افرادی که واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند، بیشتر است. طبق گزارش‌های اخیر، 90 درصد کادر درمان در سراسر کشور پس از دریافت دوز اول واکسن سینوفارم، از واکسن‌های دیگری مثل اسپوتنیک وی، آسترازنکا و بهارات استفاده کرده‌اند.

ولی متاسفانه دریافت دوز اول واکسن آسترازنکا در موارد نادری باعث لختگی خون و مرگ نیروهای درمانگر کشورمان شده است. ظاهرا تاکنون بیش از 110 هزار پرستار به علت کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

از طرف دیگر، مختاری، عضو کمیته علمی مقابله با کرونا توضیح داد که هیچ‌یک از واکسن‌ها تضمین‌کننده عدم بازگشت یا ابتلا به ویروس کرونا نیستند.

طبق یافته‌های اخیر، اثربخشی آنتی‌بادی‌های به وجود آمده در بدن پس از گذشت سه ماه به تدریج فروکش کرده و پس از شش ماه به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. همین امر می‌تواند دلیل محکمی برای فوت و یا ابتلای مجدد افراد، مخصوصا کادر درمانی باشد که به طور پیوسته در معرض ویروس قرار دارند.

برخلاف گفته‌های شریفی مقدم (دبیر کل خانه پرستاری ایران) مبنی بر نبود برنامه خاص برای واکسیناسیون مجدد کادر درمان، دکتر مختاری خبر داد که برنامه تزریق دوز بوستر در دستور کار است.

طبق وعده‌های مختاری، واکسن تقویت‌کننده در ماه آبان به کادر درمان تزریق خواهد شد.

ارسال نظر