ابزارهای جدیدی به قابلیت کنترل والدین تیک تاک اضافه شد

رسانه کلیک - تیک تاک ابزارهای جدیدی را به قابلیت کنترل والدین اضافه کرد که شامل میدود کردن جست‌وجوی عبارت‌های خاص، کاربران خاص و هشتگ‌های مختلف می‌شود.

ابزارهای جدیدی به قابلیت کنترل والدین تیک تاک اضافه شد

تیک تاک در حال اضافه کردن ابزارهای جدید به مجموعه کنترل والدین خود است که به والدین کمک می‌کند تا از فرزندان خود در این شبکه اجتماعی محافظت کنند. با استفاده از این ابزارهای جدید والدین می‌توانند جست‌وجوی عبارت‌های خاص، کاربران خاص و هشتگ‌های مختلف را در اکانت فرزندان خود مسدود کنند و افرادی که می‌توانند برای پست‌ها کامنت بگذارند را محدود کنند.

این شبکه اجتماعی در اوایل سال جاری میلادی، قابلیت کنترل والدین را تحت عنوان Family Pairing به پلتفرم خود اضافه کرد. با استفاده از این قابلیت، حساب کاربری کودکان و نوجوانان به حساب کاربری والدین آن‌ها متصل می‌شود. در ابتدا والدین از طریق این قابلیت تنها می‌توانند میزان استفاده فرزندان خود از این شبکه اجتماعی را کنترل و محدود کنند و دسترسی افراد برای ارسال پیام مستقیم به حساب آن‌ها را مسدود کنند.

خود این شرکت برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کودکان و سواستفاده از آن‌ها، به طور خودکار قابلیت پیام مستقیم و چت را برای کاربران زیر 16 سال غیرفعال می‌کند. البته یکی از دلایل این قانون این است که تیک تاک در سال 2019 به دلیل نقض قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان یا COPPA از طرف FTC (کمیسیون فدرال تجارت) مبلغ 5.7 میلیون دلار جریمه شد.

در آن زمان، مقامات اعلام کردند که این پلتفرم داده های کودکان زیر 13 سال را جمع آوری کرده و به آن‌ها اجازه داده تا مکان خود را به اشتراک بگذارند. در ابتدای امسال نیز برخی از گروه‌ها از شبکه اجتماعی تیک تاک انتقاد کردند و معتقد بودند که برای محافظت از کاربران زیر سن قانونی، کار خاصی نکرده است. اکنون قابلیت‌های جدید تیک تاک به والدین کمک می‌کند تا به میزان بیشتری از فرزندان خود محافظت کنند.

ارسال نظر