احتمالا به‌زودی سنسور اثر انگشت آیفون‌ها زیر نمایشگر می‌رود

رسانه کلیک - طبق اطلاعات فاش شده به احتمال زیاد سال آینده شرکت اپل سنسور اثر انگشت آیفون‌ها را زیر نمایشگرهای 120 هرتزی قرار می‌دهد.

احتمالا به‌زودی سنسور اثر انگشت آیفون‌ها زیر نمایشگر می‌رود

آیفون 12 چند روز گذشته رونمایی شده است اما از قبل از رونمایی این سری، شایعاتی درباره سری بعدی آیفون 2021 یا آیفون 13 به گوش می‌رسید. طبق برخی از شایعات منتشر شده آیفون 13 یک نمایشگر LTPO با نرخ نوسازی بسیار بالا خواهد داشت. یک افشاگر در توییتر اعلام کرده است که سری بعدی آیفون دارای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد بود.

یک حساب کاربری با نام @L0vetodream در توییتر جمله «MESA uts for iPhone» را توییت کرده بود. افشاگر معروف جان پراسر در پاسخ به این توییت نوشته است که MESA به معنای سنسور اثر انگشت و uts به معنای زیر نمایشگر است. البته هیچ یک از این افراد اعلام نکرده‌اند که این موضوع مربوط به آیفون های 13 است یا آیفون‌های سال‌های آینده. این اطلاعات با اخبار درز کرده از اپل که در حال کار کردن روی سنسور زیر نمایشگر است هم خوانی دارد.

قبلا شایعاتی منتشر شده بود که می‌‌گفت اپل در حال همکاری با کوآلکام است تا راه‌حل اثر انگشت اولتراسونیک را بهبود دهد. به نظر می‌رسد که اپل هم قصد دارد سنسور بزرگتری را زیر نمایشگر خود قرار دهد تا باز شدن قفل ساده‌تر شود و هم می‌خواهد میزان مصرف انرژی این سنسورها را کاهش دهد.

اپل قصد دارد مانند تمام تکنولوژی‌های دیگر، این سنسور زیر نمایشگر را بعد از اطمینان کامل و حل کردن تمام مشکلات آن در دسترس کاربران قرار دهد. اگر این موضوع اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد تمرکز آیفون‌های بعدی روی نمایشگر خواهد بود. همان طور که در نهایت مشخص شده است که نمایشگر آیفون 13 نرخ نوسازی 120 هرتز خواهد داشت.

البته باید منتظر باشیم تا ببینیم که این تکنولوژی برای تمامی آیفون ها خواهد بود یا خیر. از آن‌جایی که توسعه سنسور اثر انگشت آیفون‌ها هزینه اضافه‌تری را برای خریداران به وجود می‌آورد، به احتمال زیاد ابتدا در آیفون های پرو عرضه خواهد شد و بعد به آیفون های معمولی راه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر