احتمال انتخاب سامسونگ به عنوان جایگزین هواوی در رقابت در بازار 5G اروپا است

رسانه کلیک - پس از فشارهای شدید ایالات متحده بر روی اپراتورهای اروپایی مبنی بر لغو قراردادهای خود با هواوی در زمینه تامین تجهیزات 5G در این قاره، احتمال دارد سامسونگ به عنوان تامین‌کننده جایگزین این شرکت چینی انتخاب شود.

احتمال انتخاب سامسونگ به عنوان جایگزین هواوی در رقابت در بازار 5G اروپا است

تحولات اخیر به سمتی حرکت دارد که اپراتورهای تلفن همراه اروپایی به طور جدی در نظر دارند سامسونگ را به عنوان اصلی ترین تامین کننده سیستم های 5G در اروپا جایگزین هواوی کنند. مدت هاست که سامسونگ در میان تامین‌کننده‌های برجسته فناوری پیشگام 5G شناخته می‌شود و به کمک برخی از عوامل درونی و بیرونی خارج از کنترل سامسونگ، به طور پیوسته راه خود را به سمت بالا پیش‌ می‌برد. هرچند همچنان گفتگوهای اولیه در گروه ارائه دهندگان سرویس‌های ارتباطی تلفن همراه هنوز قطعی نیست، زیرا تحولات در این موضوع به سرعت انجام می‌شود.

یکی از عوامل مهم در توجه مجدد اپراتورهای اروپایی به سامسونگ به عنوان تامین کننده سیستم‌های 5G عملکرد چشمگیر برخلاف انتظار این کمپانی در توافق 6 میلیارد دلاری با اپراتور تلفن همراه ورایزون ایالات متحده در سپتامبر 2020 بود. بدیهی است که این امر توجه بیشتری را به غول فناوری کره جنوبی از مناطق مختلف جهان از جمله Telefonica اسپانیا و France's Orange ، که هر دو تعامل رسمی مفیدی با سامسونگ داشته‌اند، به گفته مقامات آن، موجب شده است.

در حال حاضر، سیستم‌های سخت افزاری هواوی تا 50٪ از ساختار شبکه 4G اروپا را تشکیل می‌دهند و انتظار می‌رود که زیرساخت فوق العاده سریع 5G نسل بعدی، توسط نوکیا و اریکسون پایه گذاری شود.

با این حال، همانطور که انتظار می‌رود، اپراتورهای اروپایی تحت فشار شدید ایالات متحده قرار دارند تا هواوی را به دلیل معماری 5G خود کنار بگذارند، زیرا واشنگتن می‌گوید این خطر وجود دارد که این شرکت چینی از اطلاعات کشورهای خارجی برای پکن جاسوسی کند، اتهامی که به طور مداوم از سمت هواوی رد شده است.

یک مانع بزرگ برای انتخاب سامسونگ به عنوان جایگزین هواوی این است که اپراتورهای اروپایی می‌ترسند تاسیسات این کمپانی با شبکه‌های 4G موجود ساخته شده توسط Huawei سازگار نباشد، و این ممکن است در صورتی که این سیستم ها به طور کامل از بین بروند باعث ایجاد هزینه‌های زیادی شود. با این وجود سامسونگ برای دفاع از خود قاطعانه قیام کرده است و اصرار دارد که تجهیزات آن واقعاً با زیرساخت‌های 4G سازگار است. اپراتور تلفن همراه ایالات متحده ، Verizon wireless از سامسونگ برای قسمتهای مختلف شبکه خود استفاده می‌کند.

اپراتورهای تلفن همراه اروپا در حال حاضر میلیاردها یورو در نظر گرفته‌اند تا بتوانند شبکه‌های فیبر نوری را در این قاره گسترش دهند و مطمئناً، عرضه اضافی ارتباطات 5G از توانایی سرمایه گذاری آنها بیشتر خواهد شد. سازمان GSM پیش‌بینی می‌کند تا سال 2025 حدود 800 میلیارد دلار سرمایه گذاری جهانی در 5G انجام شود که حدود 78 درصد از سرمایه گذاری های کلی در این بخش را شامل می‌شود.

منابع مطلع می‌گویند‌، بزرگترین اپراتور تلفن همراه اروپا، Deutsche Telekom هنوز در مورد احتمال رقابت سامسونگ با هواوی در کوتاه مدت خوشحال نیست.

کارشناسان این صنعت در مورد احتمال سامسونگ برای رقابت با نوکیا و اریکسون در زمین چمن خود اختلاف نظر دارند ، آن‌ها معتقدند که سامسونگممکن است مجبور شود کارهای بیشتری برای اثبات خود به عنوان یک تامین کننده رقیب برای هواوی به نیروگاه‌های اروپایی انجام دهد.

سامسونگ اما می‌گوید که از یک تیم شبکه قوی و امکانات تحقیقاتی در اروپا برخوردار است و در واقع می تواند روابط مورد نیاز برای گام برداشتن در فضای خالی توسعه ارتباطات 5G را به عنوان تامین کننده تقویت کند.

ارسال نظر