احتمال حضور لنز اپتیکال ۱۰ برابری در آیفون‌های سال ۲۰۲۲

طبق گزارشات منتشر شده توسط تحلیل‌گر محصولات شرکت اپل، حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۲۰۲۲ از لنز تله فوتو پریسکوپی بهره خواهد برد. 

احتمال حضور لنز اپتیکال ۱۰ برابری در آیفون‌های سال ۲۰۲۲

با توجه به پیش‌بینی‌های آقای مینگ‌چی‌کو تحلیل‌گر چینی محصولات شرکت اپل، گفته می‌شود حداقل یکی از مدل‌های آیفون ۲۰۲۲ از لنز پریسکوپی اپتیکال بهره خواهد برد. در همین راستا به تازگی غول کوپرتینو یک پتنت جدید به نام خود ثبت کرده است.

طبق پتنت به نظر می‌رسد اپل قصد دارد تا در آیفون ۱۴ پرو مکس از لنز تله فوتو ۱۰ برابری استفاده کند. با نگاه دقیق به تصویر منتشر شده این شرکت یک دوربین تاشده را به نمایش گذاشته است. به نظر می‌رسد این دوربین از یک جفت منشور و یک عدسی بین آنها تشکیل شده باشد.

از آنجایی که یک گوشی هوشمند از ضخامت لازم برای تغییر فاصله کانونی جهت ایجاد بزرگنمایی اپتیکال قدرتمندتر برخوردار نیست، سنسور مورد نیاز برای انجام این کار به صورت عمودی در داخل بدنه گوشی هوشمند قرار می‌گیرد و دارای یک سیستم آینه منشوری است که برای تغییر فاصله کانونی استفاده می‌شود.

البته اولین کمپانی که از لنز پریسکوپی رونمایی کرد، شرکت اوپو در نمایشگاه MWC سال ۲۰۱۷ بود اما هواوی توانست جایگاه اول عرضه یک محصول همراه این سنسور را با معرفی گوشی P30 Pro در سال ۲۰۱۹ از آن خود کند.

همانطور که گفته شد، حق ثبت اختراع اپل از دو منشور برای تغییر فاصله کانونی استفاده می‌کند. گفته می‌شود این سیستم به آیفون‌های آینده امکان زوم ۳ برابری اپتیکال را می‌دهد.

اما شایعات دیگری نیز مبنی بر توان بزرگ‌نمایی اپتیکال ۱۰ برابری پیرامون استفاده از این سیستم وجود دارد. در صورت به وقوع پیوستن این شایعه، بسیاری از کاربران نسبت به تعویض گوشی خود با یک آیفون مدل جدید اقدام خواهند کرد.

به نظر شما اپل می‌تواند اژ زوم ۱۰ برابری نوری در گوشی‌های سال آینده خود استفاده کند؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر