احتمال رونمایی از سنسور ایزوسل 200 مگاپیکسلی در نیمه اول 2021

رسانه کلیک - یکی از افشاگران معروف سامسونگ با انتشار یک توییت از عرضه چندین سنسور ایزوسل مختلف، از جمله یک سنسور 200 مگاپیکسلی در اوایل سال جاری میلادی خبر داده است.

احتمال رونمایی از سنسور ایزوسل 200 مگاپیکسلی در نیمه اول 2021

یکی از افشاگران معروف سامسونگ به نام IceUniverse اخیرا اعلام کرده که غول فناوری کره قصد دارد تا در سال جاری، تعدادی سنسور ایزوسل از جمله یک سنسور 200 مگاپیکسلی را به نمایش بگذارد.

این افشاگر حدودا یک ماه پیش نیز از آماده سازی سنسور غول پیکر 600 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر خبر داده بود و برای اثبات گفته های خود، تصاویری از جزییات سنسور را نیز منتشر کرد. از آنجایی که ویدیوهای 4K و 8K در آینده رواج بیشتری پیدا می کنند؛ سامسونگ در نظر دارد تا با ارائه سنسورهای بزرگتر، امکان بزرگنمایی ویدیوها را بدون آنکه کیفیت تصویر به خطر بیافتد، فراهم آورد.

با اینکه به نظر می رسد هنوز مدت زیادی تا عرضه سنسورهای خارق العاده 600 مگاپیکسلی مانده، اما ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته تا در نیمه اول سال 2021 ایزوسل 200 مگاپیکسلی را روانه بازار کند. متاسفانه هنوز جزییات بیشتری پیرامون این مسئله وجود ندارد و فعلا باید به اظهارات IceUniverse اکتفا کنیم. مشخصات دوربین از جمله اندازه پیکسل، اندازه سنسور و جزییات مهم دیگر نیز هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اگر به خاطر داشته باشید آوریل سال گذشته بود که خبر آماده سازی سنسور 250 مگاپیکسلی سامسونگ با قطر یک اینچ در فضای مجازی منتشر شد. طبق گزارش ها، قطر این قطعه به طور قابل ملاحظه ای از قطر سنسور 108 مگاپیکسلی به کار رفته در گوشی گلکسی S20 اولترا (33/1 اینچ) بزرگ تر است که البته تعجبی هم ندارد. اما آیا می توان گفت که سنسور ایزوسل 200 مگاپیکسلی با قطر کمتر از یک اینچ رونه بازار می شود؟ و اگر اظهارات افشاگر صحت داشته باشد، این سنسور دقیقا در کدام یک از محصولات سامسونگ به کار گرفته خواهد شد؟

ارسال نظر