احتمال عرضه سری میت 50 در رویداد آینده هواوی

پوستر تبلیغاتی جدید هواوی، نمای جانبی از یک گوشی هوشمند را نشان می‌دهد که قرار است در رویداد 21 اکتبر از آن رونمایی شود. آیا تصویر به  احتمال عرضه سری میت 50 در سال جدید اشاره می‌کند؟

احتمال عرضه سری میت 50 در رویداد آینده هواوی

احتمال عرضه سری میت 50 هواوی

سال 2021 چندان برای هواوی خوش‌یمن نبوده و این کمپانی چینی به سبب تحریم از سوی ایالات‌متحده با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است. قوانین مربوط به صادرات جدید آمریکا به طور مستقیم روی هواوی تأثیر گذاشته‌اند.

تحت قوانین جدید، تراشه سازانی که از فناوری‌های آمریکایی استفاده می‌کنند، حق ارائه محصولات خود به Huawei را ندارند. به همین سبب، هواوی با مشکل بزرگ تأمین تراشه مواجه شده است.

بنابراین نمی‌توان از هواوی انتظار داشت که گوشی‌های میت 50 را روانه بازار کند. گوشی‌های میت هواوی جزء محصولاتی هستند که از جدیدترین فناوری‌های روز استفاده می‌کنند و معمولا در سه‌ماهه سوم یا چهارم سال از آن‌ها رونمایی می‌شود.

با توجه به تأخیر قابل‌توجه در عرضه گوشی‌های P50 و P50 Pro بحث‌های داغی پیرامون احتمال لغو سری میت 50 بالا گرفته است.

با این حال، طبق گزارش MyDrivers، هنوز می‌توان نسبت به عرضه سری میت 50 امیدوار بود. هواوی به تازگی یک تصویر تبلیغاتی را در فضای آنلاین منتشر کرده که حاوی تاریخ برگزاری رویداد 21 اکتبر و همین‌طور نمای جانبی از یک گوشی هوشمند است.

برخی بر این باورند که هواوی در مراسم 21 اکتبر از گوشی‌های P50 و Nova 9 رونمایی می‌کند. اما اگر این تصویر صحت داشته باشد، نمای جانبی دست‌کم به P50 اشاره نمی‌کند. طرفداران به شدت امیدوار هستند که گوشی نشان داده‌شده در تصویر تبلیغاتی همان میت 50 باشد.

با این وجود، در صورتی که Mate 50 امسال عرضه نشود، به احتمال زیاد در سال آینده شاهد معرفی آن خواهیم بود. این گوشی چه در نسخه معمولی و چه در نسخه پرو، به سیستم ماهواره‌ای Beidou مجهز است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا با استفاده از ماهواره، به ارسال و دریافت پیام SMS بپردازند، حتی اگر هیچ سیگنال سلولی وجود نداشته باشد.

سیستم دوربین گوشی‌های میت 50 احتمالا شبیه به ماژول P50 است. تراشه اسنپدراگون 888 نیز به نحوی تغییر یافته که تنها از فناوری 4G پشتیبانی کند، چون هواوی اجازه استفاده از تکنولوژی 5G در تراشه SD888 را ندارد!

جایگاه امسال هواوی در لیست سازندگان گوشی‌های همراه

هواوی مستحق نشستن در جایگاه اول سازندگان گوشی‌های هوشمند است. اما آمریکا در سال 2019، نام این شرکت را به لیست سیاه خود اضافه کرد. از آن سال شوم به بعد، هواوی تنها در صورت داشتن جواز می‌تواند از زنجیره تأمین ایالات‌متحده استفاده کند. قوانین صادرات سال جدید نیز دستیابی این شرکت چینی به تراشه‌های پیشرفته را محدود ساخته است.

هواوی بزرگ در سال گذشته برند Honor را به قیمت 15 میلیارد دلار فروخت تا ماهیت مستقلی پیدا کرده و مجبور به تحمل تحریم‌های آمریکایی نباشد. بنابراین در سال جاری، هواوی به جای اینکه در مقام برتر تولیدکنندگان گوشی هوشمند قرار گیرد، احتمالا در جایگاه هفتم خواهد نشست.

ارسال نظر