پرداخت حقوق بابت ریلز اینستاگرام به تولیدکنندگان محتوای ویدیویی

رسانه کلیک - شرکت فیسبوک قصد دارد تا از طریق پرداخت حقوق بابت ریلز اینستاگرام به تولیدکنندگان مشهور ریلز (Reels)، کاربران را به فعالیت بیشتر وادار کند. 

پرداخت حقوق بابت ریلز اینستاگرام به تولیدکنندگان محتوای ویدیویی

طبق گزارشات منتشر شده، پلتفرم اینستاگرام در حال کار روی روشی است که از طریق آن به سازندگان برتر ریلز، امکان کسب درآمد از محتوای خود را بدهد.

برنامه تیک‌تاک با وجود اینکه تنها از سال ۲۰۱۷ وارد رقابت با شبکه‌های مجازی شده، محبوبیت بسیار زیادی نسبت به دیگر پلتفرم‌ها پیدا کرده است. حال همین امر باعث ترغیب فیسبوک و اسنپ‌چت شده است تا راه خود را برای فراهم کردن امکان تولید محتوای ویدیویی کوتاه، پیدا کنند.

اسنپ‌چت با معرفی اسپاتلایت، یک برگه اختصاصی را در نظر می‌گیرد که همانند ویدیوهای کوتاه تیک‌تاک عمل می‌کند. این درحالی است که پرداخت حقوق بابت ریلز اینستاگرام توسط فیسبوک، برنامه این شرکت به جهت رقابت با سایر شبکه‌های اجتماعی است.

قابلیت جدید اینستاگرام زمانی کشف شد که برنامه‌نویسی با نام الساندرو پالوزی درحال گشت‌زنی بین کد‌های این برنامه بود. بعد از تحقیقات فراوان، این فرد با صفحه اعلامیه پرداخت جدیدی روبرو شد که نام آن پاداش‌ها بود.

البته هنوز اینستاگرام هیچ اخبار رسمی درباره این قابلیت منتشر نکرده است. تنها چیزی که ما از این قابلیت می‌دانیم، توسط یک برنامه‌نویس منتشر شده و به گفته او، دریافت پاداش‌ها از طریق صفحه سازندگان (Creators) قابل مدیریت بوده و این برگه به ​​شما امکان مشاهده میزان پیشرفت خود را از لحاظ دریافت پاداش‌ها می‌دهد.

بنابراین به نظر می‌رسد که پاداش‌های اینستاگرام وابسته به فعالیت تولید‌کنندگان محتوا در قسمت ریلز است. این ویژگی که احتمالا شباهت بسیاری با قابلیت اسپاتلایت اسنپ‌چت دارد، با توجه به میزان بازدید و تعامل کاربران با محتوای کاربر همانند لایک، کامنت و... برای او، پاداش‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرد.

نظر شما چیست؟ آیا فیسبوک می‌تواند از طریق این ابزار در اینستاگرام، محبوبیت خود را بین سایر شبکه‌های اجتماعی بالاتر ببرد؟

ارسال نظر