انقضای قراردادهای 1.5 میلیارد دلاری مربوط به اختیار معامله اتریوم سرنوشت‌ساز خواهد بود

رسانه کلیک - در روز 25 ژوئن، اتریوم با بزرگ‌ترین انقضای قراردادهای اختیار معامله خود در سال 2021 روبرو خواهد شد. ارزش کل این قراردادها 1.5 میلیارد دلار است که 30 درصد از انقضای 26 مارس بزرگ‌تر است.پس از انقضای قراردادهای اختیار معامله 26 مارس اتریوم، این ارز دیجیتال طی 5 روز 17 درصد کاهش قیمت داشت و به پایین‌تر قیمت 1550 دلار رسید. بااین‌حال، پس از این رویداد اتریوم طی 3 هفته 56 درصد افزایش قیمت نشان داد و به 2500 دلار رسید. این حرکات بازار اتریوم کاملا نامرتبط با بیت کوین بود؛ بنابراین ضروری است که بررسی شود که آیا ساختار بازار مشابهی برای منقضی شدن معاملات آتی و قراردادهای 25 ژوئن اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

انقضای قراردادهای 1.5 میلیارد دلاری مربوط به اختیار معامله اتریوم سرنوشت‌ساز خواهد بود

پس از انقضای قراردادهای اختیار معامله 26 مارس اتریوم، این ارز دیجیتال طی 5 رو ز 17 درصد کاهش قیمت داشت و به پایین‌تر قیمت 1550 دلار رسید. بااین‌حال، پس از این رویداد اتریوم طی 3 هفته 56 درصد افزایش قیمت نشان داد و به 2500 دلار رسید. این حرکات بازار اتریوم کاملا نامرتبط با بیت کوین بود؛ بنابراین ضروری است که بررسی شود که آیا ساختار بازار مشابهی برای منقضی شدن معاملات آتی و قراردادهای 25 ژوئن اتفاق خواهد افتاد یا خیر.نمودار قیمت اتریوم

در روز 11 ماه مارس، استخراج‌گران شبکه اتریوم یک اعتراض‌ دست جمعی در برابر طرح پیشنهادی EIP-1559 که درآمد آن‌ها را کاهش می‌دهد، سازماندهی کردند.

با انتشار گزارش Gas اتریوم توسط CoinMetrics در 22 مارس، اوضاع بدتر شد. این گزارش اظهار داشت که طرح پیشنهادی EIP-1559 ، بعید است بتواند مشکل هزینه Gas بالای اتریوم را حل کند.

در 29 مارس همه چیز تغییر کرد. ویزا اعلام کرد که قصد دارد از بلاک چین اتریوم برای حل‌وفصل معاملات فیات استفاده کند و در 15 آوریل، ارتقای برلین شبکه اتریوم با موفقیت اجرا شد. پس از راه‌اندازی ارتقای برلین، میانگین ​​ هزینه‌های Gas کاهش پیدا کرد و به سطح قابل‌کنترل‌تری رسید.

پیش از نتیجه‌گیری و پیش‌بینی درباره صعودی یا نزولی بودن قیمت اتریوم پس از انقضای قراردادهای اختیار معامله 1.5 میلیارد دلاری، بهتر است ابتدا موقعیت مبادله‌گران بزرگ را تجزیه‌وتحلیل کنیم.نمودار تاریخ انقضا قراردادهای اختیار معامله اتریوم

توجه داشته باشید که انقضای ماه ژوئن بیش از 638،000 قرارداد اختیار معامله را شامل می‌شود که در مجموع 45 درصد از کل قراردادها به ارزش 3.4 میلیارد دلار است.

برخلاف قراردادهای آتی (Futures Contracts)، قراردادهای اختیار معامله به دو دسته تقسیم می‌شوند. قراردادهای اختیار خرید به خریدار اجازه می‌دهند که اتریوم را در زمان انقضا به یک قیمت ثابت خریداری کنند. به‌طورکلی، این موارد در معاملات آربیتراژ خنثی یا رویکردهای صعودی استفاده می‌شوند.

در همین حال، قراردادها اختیار فروش معمولا برای پوشش دادن یا محافظت در برابر نوسانات قیمت منفی استفاده می‌شوند .

نمودار قیمت قراردادهای اختیار معامله اتریوم

همان‌طور که در نمودار بالا نشان‌داده‌شده است، تعداد نامتناسبی قرارداد خرید با اعتصاب 2200 دلار و بالاتر وجود دارد. این بدان معناست که اگر قیمت اتر در 25 ژوئن کمتر از این سطح باشد، 73 درصد از گزینه‌های خنثی یا صعودی بی‌ارزش خواهند بود. 95،000 قرارداد اختیار خرید که هنوز باز هستند، 228 میلیون دلار ارزش خواهند داشت.

از طرف دیگر، اکثر قراردادهای محافظتی با قیمت 2100 دلار یا پایین باز شده‌اند. در نتیجه، اگر قیمت از این سطح بالاتر بماند، 74 درصد از قراردادهای خنثی و نزولی بی‌ارزش خواهند شد؛ بنابراین، 73،700 قرارداد باقیمانده 177 میلیون دلار ارزش خواهند داشت.

به نظر زود می‌رسد برای پیشبینی برنده این مسابقه زود باشد، اما باتوجه‌به قیمت فعلی 2400 دلاری اتریم، ظاهرا هر دو طرف نسبتا راحت هستند . بااین‌حال، باتوجه‌به تأثیری که انقضا قراردادهای ماه مارس در قیمت‌ها داشت، مبادله‌گران باید توجه ویژه‌ای به این رویداد داشته باشند.

ارسال نظر