اخراج 3000 نفر دیگر از کارمندان اوبر

رسانه کلیک - اوبر در حال اخراج بیش از 3000 نفر دیگر از کارمندان خود است. این تاکسی اینترنتی 45 دفتر خود را نیز به طور کامل تعطیل کرده است. 

اخراج 3000 نفر دیگر از کارمندان اوبر

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، این شرکت قصد دارد تا فعالیت خود را در زمینه ارسال بار در مناطق مختلف آغاز کند. از طرفی قصد دارد تا از تکنولوژی خودروهای بدون راننده در کسب و کار خود استفاده کند.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر در مصاحبه اخیر خود گفته است که اخراج و تعطیلی دفاتر این شرکت تصمیم سختی برای او خواهد بود. او گفته این تصمیم را نه از این جهت که شرکت‌ آن‌ها یک شرکت عمومی است و نه برای حفظ ارزش سهام این شرکت و نه برای راضی کردن سرمایه گذاران باید بگیرد. بلکه این تصمیم از این جهت اتخاذ شده است که سرویس این شرکت در شهرها و کشورهای زیادی ارائه می‌شود و زندگی و شغل مردم زیادی بسته به این شرکت است به همین دلیل این شرکت باید به عنوان یک شرکت پایدار که به سرمایه‌گذاری‌های جدید متکی نیست و همواره در حال رشد و گسترش است به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

اوبر قرار است برای تعطیلی دفاتر خود به کارمندان چیزی در حدود 145 میلیون دلار به اضافه 80 میلیون دلار مزایا پرداخت کند.

هفته گذشته نیز اوبر برای صرفه‌جویی 1 میلیارد دلاری در هزینه‌های خود حدود 3700 کارمند خود را اخراج کرد. از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، اوبر در حدود 25 درصد از کارمندان خود را اخراج کرده است.

متأسفانه انتشار ویروس کرونا، تأثیرات منفی زیادی روی بسیاری از کسب و کارها از جمله اوبر گذاشته است. بر اساس آمار منتشر شده توسط این شرکت، درخواست تاکسی از این شرکت در حدود 80 درصد کاهش یافته است. اما درخواست ارسال غذا همچنان با درخواست بالایی در این شرکت ثبت شده است.

Uber Eats یکی از سرویس‌های این شرکت که کار آن ارسال غذا است، در طی یک سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. خسروشاهی گفته است که با وجود اینکه ثبت سفارش‌ها در این سرویس بسیار زیاد است اما این سرویس به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های این شرکت را پوشش دهد. او گفته می‌داند که این سرویس برای آینده این شرکت بسیار مهم و تأثیرگذار است اما همه چیز یک شبه اتفاق نمی‌افتد و زمان لازم است. همان‌طور که سرویس تاکسی اینترنتی این شرکت برای رسیدن به جایگاه امروزی‌اش زمان لازم داشت.

با این وجود بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، اوبر قصد دارد تا GrubHub را برای توسعه بخش ارسال غذای این شرکت خریداری کند. اولین تلاش اوبر برای خرید GrubHub بر می‌گردد به ابتدای سال جاری میلادی اما این شرکت همچنین در حال رایزنی هستند و هنوز پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته است. به گفته بلومبرگ شاید تا پایان ماه جاری میلادی این دو شرکت بتوانند به توافقات لازم برای فروش و خرید GrubHub برسند. البته خسروشاهی در مورد خرید این شرکت چیزی نگفته است.

بسیاری از بخش‌های اوبر تحت تأثیر تعدیل نیرو قرار گرفته‌اند اما تنها بخشی که تحت تأثیر این جریان قرار نگرفته رانندگان اوبر هستند. در واقع رانندگان اوبر در دسته کارمندان این شرکت قرار ندارند چون قرارداد مابین آن‌ها و اوبر به گونه دیگری است. با این وجود رانندگان اوبر با توجه به انتشار و گسترش ویروس کرونا خواستار حمایت و مزایای بیشتری از این شرکت هستند. گفته می‌شود رانندگان اوبر اخیراً برای افزایش حقوق خود دست به تجمع خیابانی زده‌اند.

ارسال نظر