ادغام دیوار و آی هوم چه پیامی برای استارتاپ های ایرانی دارد؟

رسانه کلیک -  پس از ادغام شرکت شیپور با آلونک در سال گذشته، اکنون خبرها به ادغام دیوار و آی هوم اشاره می کنند.

ادغام دیوار و آی هوم چه پیامی برای استارتاپ های ایرانی دارد؟

این روزها خبرهای زیادی حول و خوش ادغام برخی استارتاپ ها از گوشه و کنار به گوش می رسد.

چندی پیش خبری مبنی بر ادغام ریحون و چیلیوری دست به دست شد. مدیر عامل ریحون، بابک کبیری در صحبت با خبرنگار رسانه کلیک گفت: «در حال رایزنی هستیم ولی هنوز به نتیجه نرسیده ایم.»

چند روز پیش خبری در رابطه با ادغام ریحون و الوپیک در فضای مجازی منتشر شد و ما را بر آن داشت تا صحتش را بررسی کنیم. رضا نایبی، مدیر عامل الوپیک در پاسخ به خبرنگار کلیک گفت: «در حال رایزنی هستیم و هنوز به قطعیت نرسیده ایم.»

این روزها با فروکش کردن آتش داغ خبر ادغام ریحون، چیلوری و الوپیک، خبر ادغام نت برگ و تخفیفان در صفحات مجازی دست به دست می شود.

یکی از توییت هایی که در توییتر منتشر شده، حاوی این محتواست: «‏بر اساس شنیده‌ها، ادغام تخفیفان و نت برگ نهایی شده و حتی تعدادی از نیرو‌های نت ‌برگ در تخفیفان مستقر شده‌اند. اما بر اساس شنیده‌ها، ادغام ریحون در ‎چیلیوری هنوز نهایی نشده است. احتمالا ریحون (‎سرآوا) به دنبال سرمایه‌گذار دیگری است تا بتواند ارزش خود را در ادغام افزایش دهد.»

در این میان، یک خبر داغ دیگر در فضای مجازی دست به دست می شود. این خبر به شرح زیر است:

«استارت آی هوم با دیوار ادغام می شود. استارتاپی که سال گذشته در مذاکره اش با دیوار با دلار ۶۸۰۰ تومانی ارزشی معادل ۲۰ میلیارد تومان داشته است! در سالی که استارتاپها محکوم به ادغام هستند، آیا آی هوم پشیمان است که چرا سال گذشته سهام خود را واگذار نکرده است؟‎»

این خبر تا این لحظه از سوی هیچ کدام از این دو شرکت تایید نشده است، سکوت خبری نوعی تایید محسوب می شود؛ اما باید منتظر ماند و دید در آینده چه پیش خواهد آمد.

ظاهرا شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه درهای جدیدی به روی استارتاپ های ایرانی گشوده و موج جدیدی با گزینه ادغام در حال شکل گیری است. به نظر می رسد شرکت های نوپا در ادامه مسیر حرکتی خود برای سرپا ماندن به گزینه درستی روی آورده اند. با توجه به این خبرها و همچنین مذاکرات انجام شده، باید دید امسال چند استارتاپ بزرگ با یکدیگر ادغام می شوند.

ارسال نظر