ارتباط برخی مناطق سیستان و بلوچستان از طریق لینک‌های ماهواره‌ای برقرار می‌شود

رسانه کلیک - شرکت ارتباطات زیرساخت قصد دارد در راستای تحقق عدالت ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان، ارتباط برخی مناطق را  با استفاده از لینک‌های ماهواره‌ای برقرار کند.

ارتباط برخی مناطق سیستان و بلوچستان از طریق لینک‌های ماهواره‌ای برقرار می‌شود

مطابق با اعلام شرکت ارتباطات زیرساخت، این شرکت قصد دارد در راستای تحقق عدالت ارتباطی در استان سیستان و بلوچستان، ارتباطات مناطقی را که امکان اجرای شبکه فیبر و پوشش رادیویی ندارند با استفاده از لینک‌های ماهواره‌ای برقرار کند.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خلال جلسه‌ای با حضور مدیران حوزه ارتباطات استان و اپراتورها اعلام کرد که در راستای ارتقا پوشش ارتباطات و پایداری شبکه در سطح این استان به ویژه مناطق روستایی و به منظور توسعه فاز اول زیرساخت‌های ارتباطی، شرکت ارتباطات زیرساخت جهت تأمین ارتباطات مناطقی که امکان برقراری شبکه فیبر و پوشش رادیویی ندارند، اقدام به راه اندازی ۵۳ لینک ماهواره‌ای VSAT می‌کند.

شرکت زیرساخت از شروع هماهنگی‌های فنی با اپراتورهای مختلف برای ارسال تجهیزات جهت توزیع در نقاط مورد نیاز استان به منظور تسریع در ارتقا پوشش ارتباطات خبر داد.

وظیفه تأمین تجهیزات فنی، فیبر نوری، دیزل ژنراتور، دکل و آنتن برخی نقاط نیز بر عهده این شرکت گذاشته شده است و اقدامات اولیه جهت تسریع تأمین این تجهیزات توسط اداره ارتباطات زیرساخت استان در حال انجام است.

در این جلسه وزیر ارتباطات، با تاکید بر اینکه مطابق قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات موظف است تا پایان برنامه، ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ارتباطی متصل کند گفت: در استان سیستان و بلوچستان، سه هزار و ۴۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که ۷۳ درصد به نحوی به شبکه ارتباطی متصل هستند و حدود ۲۷ درصد روستاهای استان متصل نیستند.

وی افزود: امروز ۲۵۰۰ روستای استان به شبکه ارتباطی متصل هستند. از آمار باقی مانده ۱۲۰۰ روستا را باید متصل کنیم. ما برنامه ریزی کرده بودیم که تا پایان سال تمامی این روستاها را به شبکه ارتباطی متصل کنیم اما با توجه به بزرگی استان و شرایط کرونا قطعا با روند فعلی نمی توانستیم این تعداد روستا را متصل کنیم.
آذری جهرمی ادامه داد: این پروژه اعتبار قابل توجه ای نیاز داشت. با آقای رئیس جمهور در این باره صحبت کردم. ایشان با توجه به علاقه ای که به مردم استان دارند فرمودند هر کاری که لازم است انجام دهید و به آقای نوبخت دستور دادند که این موضوع ضروت دارد و باید انجام شود و خوشبختانه اعتبارات لازم تامین شد.
ارسال نظر