ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۳ در برخی کشورها کاربرد دارد

در روزهای اخیر اعلام شد خانواده آیفون ۱۳ احتمالا از تکنولوژی فناوری ارتباط ماهواره‌ای بهره خواهد برد. حال طبق گزارشات اخیر استفاده از این قابلیت در همه نقاط جهان در دسترس نخواهد بود. 

ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۳ در برخی کشورها کاربرد دارد

در روزهای اخیر گزارشی توسط یکی از تحلیل‌گران محصولات اپل منتشر شد مبنی بر اینکه سری آیفون ۱۳ احتمالا از فناوری "LEO" بهره خواهد برد .

تکنولوژی فناوری ارتباط ماهواره‌ای به کاربران این امکان را می‌دهد تا حتی در مواقعی که هیچ سیگنال مخابراتی برای ایجاد تماس یا ارسال پیامک وجود ندارد کاربران بتوانند در شرایط اضطراری با دوستان خود ارتباط برقرار کنند.

البته حضور این ویژگی کاربردی با محدودیت‌هایی نیز همراه است. طبق گزارشات منتشر شده سری آیفون ۱۳ تنها در برخی کشورها امکان استفاده از فناوری ارتباط ماهواره‌ای را خواهد داشت.

با توجه به گزارش منتشر شده درباره محدودیت استفاده از این قابلیت، گفته می‌شود تکنولوژی "LEO" تنها در برخی کشورها و نقاطی که تحت پوشش سیگنال‌های مخابراتی نیستند، قابل استفاده خواهد بود.

با اینکه شرکت اپل سال‌هاست روی فناوری ماهواره‌ای کار می‌کند اما استفاده از پتانسیل‌های کامل آن نیازمند زمان بسیار بیشتری بوده و پیش‌بینی می‌شود فرآیند تکمیل آن تا سال ۲۰۳۰ طول خواهد کشید.

در همین راستا تحلیل‌گران اعلام کرده‌اند فناوری ارتباط ماهواره‌ای هنوز به بلوغ کافی نرسیده تا بتوان از آن در تمام نقاط جهان استفاده کرد.

بنابراین تکنولوژی مورد اشاره نمونه‌های اولیه انقلابی بزرگ در زمینه استفاده از ماهواره‌ها است.

یکی از دلایل اصلی محدودیت استفاده از "LEO" عدم پشتیبانی سخت‌افزارهای امروزی از آن بوده و از طرفی حضور آن می‌تواند جایگاه اپراتورهای موبایلی جهان را با مشکلات جدی روبرو کند.

درحال حاضر اپل روی ۲ شیوه مختلف برای استفاده از فناوری ارتباط ماهواره‌ای استفاده می‌کند.

مورد اول به گوشی هوشمند کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند یک پیام متنی اضطراری به گوشی فرد مورد نظر کاربر ارسال کند.

مورد دوم به دستگاه امکان ارسال موقعیت جغرافیایی به فرد مورد نظر کاربر را می‌دهد. این کار در واقع با ارسال سیگنال‌های ماهواره‌ای انجام می‌شود.

غول فناوری آمریکایی بزودی از گوشی‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد. حال باید دید آیا ویژگی‌های گفته شده جایی در سری آیفون ۱۳ خواهند داشت یا خیر.

ارسال نظر