ارزش «اسکوئر» پس از خرید «افترپی» ممکن است 5 برابر شود

آنتونی پمپلیانو گفت: «شاید 20 برابر کردن ارزش کسب‌وکار کمی دور از ذهن باشد، اما آیا 2، 3، 4 یا حتی 5 برابر کردن ممکن است؟ بی‌شک بله!»

ارزش «اسکوئر» پس از خرید «افترپی» ممکن است 5 برابر شود

احتمال 5 برابر شدن ارزش اسکوئر پس از خرید افترپی

بنیان‌گذار مورگان کریک دیجیتال (Morgan Creek Digital) و طرف‌دار دو آتیشه‌ی بیت کوین، آنتونی پامپلیانو، معتقد است که ارزش اسکوئر (Square) پس از خرید شرکت افترپی (Afterpay) می‌تواند به 1 تریلیون دلار برسد.

اسکوئر که توسط مدیرعامل توییتر، جک دورسی، هدایت می‌شود، این هفته، در همان روزی که 2.7 میلیارد دلار درآمد از فروش بیت کوین در کش آپ را گزارش کرد، اعلام کرد که کسب‌وکار استرالیایی افترپی را به قیمت 29 میلیارد دلار خریداری کرده است.

بیشتر بخوانید: گزارش درآمد اسکوئر؛ درآمد سه ماهه کش اپ از بیت کوین ۳ برابر شده است

پامپ، این حرکت را در برنامه "بهترین کسب‌وکار" خود در 4 آگوست که تحت عنوان "ارزش اسکوئر 1 تریلیون دلار خواهد شد" در یوتیوب منتشر شد، تجزیه‌وتحلیل کرد.

برآورد او در این ویدئو بسیار محافظه‌کارانه‌تر بود. از نظر پامپ، افزایش دو تا پنج برابری ارزش، به دلیل پتانسیل ترکیبی هر دو شرکت یک احتمال واقعی برای اسکوئر است. طبق گزارش یاهو فاینانس، ارزش بازار اسکوئر در حال حاضر 122.72 میلیارد دلار است.

وی گفت: «اگر این ادغام به‌خوبی پیش برود و ترکیب این دو کسب‌وکار به شکلی باشد که اسکوئر و افترپی معتقدند، یک تجارت بسیار جالب ایجاد می‌شود تا اسکوئر همچنان در سطح جهانی و میان دسته‌های مختلف گسترش یابد.»

پامپ تأکید کرد که ارزش 29 میلیارد دلاری افترپی ازروی 100 هزار تاجر شریک بوده است و تاکید کرد که بازکردن خدمات افترپی برای 70 میلیون کاربر کش اپ و 2 میلیون تاجر اسکوئر می‌تواند ارزش را به طور سرسام‌آوری افزایش دهد.

پمپلیانو گفت: «می‌توانید بگویید که 100 هزار شریک شما را به 29 میلیارد دلار رسانده است. اگر کسب‌وکار را به 2 میلیون نفر ارائه دهید، شاید 20 برابر کردن ارزش کسب‌وکار کمی دور از ذهن باشد، اما آیا 2، 3، 4 یا حتی 5 برابر کردن ممکن است؟ بی شک بله!»

ارسال نظر